Jump to content

Hunden klør en del på hodet, og har litt "gruff" i huden??


Buster

Recommended Posts

Nei. Ikke ennå, men det har blitt mye bedre av seg selv.

Jeg tenkte litt på når jeg begynte å se det, og det kunne stemme med tidspunktet han begynte å få Dr. Baddaky's fiskeolje i maten. Så jeg har kuttet ut det for en liten stund, og han er tilsynelatende bedre allerede. Så jeg ser ann ennå. Men blir det et problem, så bærer det rett til frøken Dyrlege. :wink:

Jeg kommer også til å skifte fór, fra laks til kylling. Litt for å få litt variasjon, og litt for å teste.....

Link to comment
Share on other sites

Merkelig greier. Har en hund her hjemme som får Norwegian Polar pga at hun klør av tørrfor generelt. Har alltid gitt Baddakys i maten, men var uten en periode her og hunden var kjempe fin. Så fikk hun det i starten av denne uken her å dæven så startet hun å klø på hodet ++. Skal teste en periode uten jeg å gitt :) Har også kjøpt mat fra vom og hundemat nr. 33

Link to comment
Share on other sites

Merkelig greier. Har en hund her hjemme som får Norwegian Polar pga at hun klør av tørrfor generelt. Har alltid gitt Baddakys i maten, men var uten en periode her og hunden var kjempe fin. Så fikk hun det i starten av denne uken her å dæven så startet hun å klø på hodet ++. Skal teste en periode uten jeg å gitt :) Har også kjøpt mat fra vom og hundemat nr. 33

 

Hmmm.........ja, DET var merkelig!! Kan hende at det ikke er tørrfóret som er problemet ditt heller da? Men denne oljen?

Hold meg oppdatert, for dette var interessant. Jeg gir ikke olje til bikkja nå. Men hvis han blir helt fin, så kanskje jeg prøver litt, bare for å se. Kunne vært greit å fått en klarhet i dette.

Dachsen min får oljen, uten å reagere, men hun er voksen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke noe ift. Dr. Baddaky's, men jeg vet at veterinæren jeg bruker forhandlet det til hund før - men at hun nå har gått bort ifra det. Kjøpte fiskeolje der, til sikkert halve prisen av hva Dr. Baddaky's koster - men denne er i utgangspunktet beregnet for hest (mener jeg). Både schweizer'n, setteren og elghunden min (som sliter med talgkjertler og skada hud av det) reagerer bra på den oljen! Keira er fin i pelsen, Rondo er uten kuler omtrent og forøvrig fin i pelsen, og den setteren som jeg er helt sikker på at har spisevegring spiser nesten opp maten sin!

 

Håper du fikker rota til detta problemet, Buster. Utrolig kjett når det er noe slikt...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

For den som måtte være interessert:

 

Alle symtomer er borte, og de ble det av seg selv......faktisk! :)

 

Det eneste jeg har gjort er å skifte til ProPlan Puppy Kylling. Brukte laks først.

Og jeg ikke gitt ham olje i foret lenger. Nå er han helt fin! :D

 

Jeg vet ikke om dette er svaret, eller om det rett og slett var en form for talg, eller ganske enkelt pga en forandring i huden på hunden i oppveksten. Men det viktigste er at det er bra. Jeg kommer selvfølgelig til å følge med litt..........

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...