Jump to content

Bedde Sauer 200 selv


300kongen

Recommended Posts

Fant ingen tråder om hvordan man kan gjøre dette selv? Noen som har noen tips? Vil det være nok å fjerne litt på de fire "anleggsflatene" og bedde disse punktene?

 

Stokken har passert 15 år nå og jeg tror ikke det vil medføre noen bakdel å bedde en i hvert fall. Garantien er vel utgått for leeeenge siden.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Fant ingen tråder om hvordan man kan gjøre dette selv? Noen som har noen tips? Vil det være nok å fjerne litt på de fire "anleggsflatene" og bedde disse punktene?

 

Stokken har passert 15 år nå og jeg tror ikke det vil medføre noen bakdel å bedde en i hvert fall. Garantien er vel utgått for leeeenge siden.... :lol:

samler den godt ubedda?

 

"why fix something thats not broke?"

 

har eksempler på sauere som har gått dårligere etter bedding å eieren har måtta få den bedda en gang til.

Link to comment
Share on other sites

Alt er vel relativt egentlig, og vil ikke si at den er dårlig på noen måte - men jeg syntes den var bedre før. Nå har jeg akkurat stappet et nytt løp i den så det kan jo i og for seg gjerne ligge der, men tanken min var egentlig at en skikkelig beddejobb vil ekskludere muligheten for at det var her problemet lå. Eller?

Link to comment
Share on other sites

det er det sikkert. veldig mange sauere er beddet. mine er ikke, de er fra 91 og 92. har tilogmed skutt mye 308 i dem. ubedda.

men den dagen jeg mistenker at bedding trengs for at de skal være tipp topp blir det vel bedding.(akkurat som jeg bytter løp når jeg tror løpet mitt ikke går godt nok mer). ser du poenget mitt?

Link to comment
Share on other sites

Har også en del å gjøre med hvilket moment man bruker og hvor mye fuktighet stokken blir utsatt for. Ikke alle Sauer stokker er like myke heller. Men en skikkelig bedding forbedrer enhver Sauer, uansett hvor godt den går uten. Men de finnes veldig mange dårlige beddinger, ja...

Av respekt for de som lever av dette, ser jeg ikke noen grunn til å legge ut alle triks for hvermansen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...