Jump to content

Feil på våpenpass


Recommended Posts

Hei! Har som plan å reise til danmark i sommer ifbm IPSC stevne og fikk nettopp våpenpass og våpenkort til pistolen fra våpenkontoret i Odda.

 

Problemet er at pistolmodellen er feil i både våpenkort og pass.

 

Der er våpenet merket som "CANIK TP9 SFX RIVAL S", problemet er at modellen ikke eksisterer. Det som er riktig blir da CANIK SFX RIVAL-S, våpennr og resten av informasjonen er riktig.

 

Kan dette være utslagsgivende ved reise over til danmark? Våpenkontor har ikke svart meg ennå og det begynner å haste mtp bestilling av overnatting.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo Våpenkontoret som sitter med det endelige svaret, men jeg kan ikke tenke meg at en ekstra bokstav-/tall-kombinasjon i våpennavnet skal ha noen som helst betydning (verken for våpenkort eller pass) så lenge våpennr., kaliber og øvrig informasjon er korrekt. Men om du er engstelig får du ringe eller troppe opp på Våpenkontoret. 

Link to comment
Share on other sites

Odda politikammer (våpenkontor) ligger langt unna Bergen hvis det er der skytteren bor.Alternativt har våenkontoret en forvaltingsavdeling i Fyllingsdalen, men usikker på om de bare håndterer jaktvåpen. Eller så en ringe i den korte åpningstiden de har i Odda. Epost kan du bare glemme å vente på fra Odda, tar som oftest flere måneder.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Dette vil ikke bli et problem; stemmer fabrikknavn, kaliber og serienummer er det bare å puste med magen og nyte turen.

Rett opp i feilen etter turen (men CANIK TP9 SFX finnes på finn, fra Våpensmia?)

Edited by Chiefen.v-2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...