Jump to content

Tyngre avtrekksvekt på CZ SP01 Shadow 2


sirhitalot

Recommended Posts

Hei. Jeg har lyst å bruke CZ Shadow 2 i klassen tjenestepistol i NROF, og dette krever 2kg avtrekksvekt på SA. Noen i Norge som har fått dette til? Jeg har lest at det er mulig med en heavy trigger return spring fra CZ custom, (https://czcustom.com/cz-75-trigger-return-spring-heavy.html) men siden det er en våpendel kreves masse greier med eksport osv, litt teit for en 100kr fjær. Er det noen som har fått ordnet noe sånt i Norge, og i så fall hvordan gikk dere frem? Har vært i kontakt med xxxx som kunne skaffe en med 10% høyere kraft, men dette er tilstrekkelig for å nå kravet da originalt er 15 N.

 

Fjernet link, som ikke er i henhold til  forumregler.

Sako_35

moderator

Link to comment
Share on other sites

Med mindre du finner en enkel løsning eller skal være med i NM: no body cares. Skyt med den slik den er. Eventuelt i Standard.

På vanlige treninger, stevner etc er det ingen som bryr seg. Folk stiller bare med de har liggende og synes er gøy. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

ok, ja føler jo at ting er ganske chill og har testet andre pistoler der som føltes ganske så lette på avtrekkeren, men om det hadde kostet meg et par hundrelapper å få alt innenfor så hadde det vært verdt det for meg :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Sjekket min nå. Shadow 2 OR. Ikke rørt en ting på den eller byttet noen deler.

3 målinger; 1360 gr, 1325 gr og 1340 gr

Jevnt var det hvertfall 😀, men i grenseland for Standard også ser jeg. Selv om mange i vår avdeling bruker disse.

Som sagt ingen bryr seg. Det viktigste er inkludering og ingen flisespikker på utstyret.

Men til mesterskaper så må du ha noe som er innafor. Da testes det.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...