Jump to content

357 158grs N320


ryu82

Recommended Posts

Var samme jeg kom fram til da jeg kikka i Vihtavuori lista mi. Måtte bare dobbelt sjekke. 

Blir litt forvirra av alle kuletyper. 

Bare lada 38.  105grs swc tidligere. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjør med 5 grain N320 for koseskyting både i 158 grs SWC og lignende den pleterte du viser til på bildet. Samme lading også med 175 grs hjemmestøpte.

Litt pysete kanskje,  men meget behagelig skyting.

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er egentlig mer ute etter noe som er litt morsomt 😜

Noe som du merker forskjell fra 38. Jeg konkurerer ikke i magnum. Kun revolver felt med slappe ladninger. 

Jeg har skjønt at N320 ikke er det beste til magnum, men det er det jeg har akkurat nå.. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Vel, da får du vel legge deg nær max (6,9 grs) med dette kruttet og det som Vv anbefaler med 158 grs kopperpleterte. Litt økning i V/0 og forskjell i rekyl får du, men ikke det helt store - N110 er vel det man velger om en virkelig vil utnytte denne patronens prestanda. 

Jeg har en del fabrikladdede 158grs som jeg ibland bruker,..men de ligger på grensen til det ubehagelige og utgør ingen morrofaktor for min del  😆...da er  mine egne rel tunge blydagger som gjelder. 

 

PS. Vær ekstra obs på risikoen for dobbel dose krutt, N320 fyller ikke mye i 357 hylsene så gode laderutiner er viktige med denne typen hurtigbrinnende krutt. 

 

 

Edited by bobby
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Testet litt på banen i dag. 

6,5grs N320 40.00col

6,7grs

6,9grs

 

Rekyl var mye snillere enn fabrikk ammo(fiocchi) Merket egentlig ikke noe stor forskjell på 6,5 og 6,9.

Presisjon er jeg litt usikker på. Skøyt bedre med fabrikk 357 og hjemmelaget 38.

Men mulig jeg var litt nervøs pga første 357 lading😅

Men gøy å teste! 

 

Edited by ryu82
Link to comment
Share on other sites

40 mm cool er det jeg også bruker med de kulene - og ingen crimp.

Beste presisjon får jeg med 158 grs SWC med Red Dot krutt fra Aliant som også får en god "rull-crimp". 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...