Jump to content

Rolling blokk kolbe blir til


Recommended Posts

Posted (edited)

Da holder vi på med en Rolling blokk kolbe i fantastisk tyrkisk valnøtt, et treverk som ikke er veldig lett å bearbeide med skjærende verktøy, og som i tillegg har vedretning som i blandt skifter og som da gir spesielle utfordringer. Som Dere ser på bilde 4 - 6 så er kolben behandlet med olje ( True Oil ), men dette er bare begynnelsen, og mønstret i treverket kommer ikke skikkelig frem enda, vent til den blir mettet skikkelig. Bilde 6 ser man at jeg har satt inn en forsterkning - et stålrør som er serratert på utsiden for å gi enda bedre grep til limet. Med den realtivt dårlige innfestningen mellom låskasse og treverk foretrekker jeg å benytte meg av en slk forsterkning. Finnes andre løsninger, men det benytter jeg ikke på et så gammelt våpen. Emnet var kjøpt hos Storbua for ca 3000 kr, og vel verdt pengene. NB! jeg har emner liggende for kommende prosjekter. Gir gjerne veiledning om noen skulle trenge det. Legger igjen tlf 482 70 793 om noen vil ta kontakt. Som Dere kanskje ser så er kolben laget mye høyere enn originalkolbene, dette for å ta hensyn til bruk av diopter montert på tangen.

DSC01328.JPG

DSC01331.JPG

DSC01406.JPG

DSC01409.JPG

DSC01410.JPG

DSC01411.JPG

DSC01408.JPG

Edited by Tomas
  • Like 6
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...