Jump to content

Blykule til 12,17x44R?


Recommended Posts

Hadde god suksess med Lee 515-500f, husker ikke lenger hva jeg smurte med (bivoks var garantert med), en skive bivoks og en skive melkekartong under kula.

Vanlig LR hette og omformede 348win hylser.

Idag er vel 50 Alaskan en mulig hylse?

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker ei Lee .515-450f tang som jeg har kortet litt inn, fres er sikkert bedre verktøy men jeg spente den opp i dreiebenken og fjernet litt gods slik at kula blir litt kortere og bakerste smørerille er fjernet. Vekta blir da ganske nær original kule.

 

Jeg bruker omformede .348 win hylser, skulle jeg skaffet hylser i dag ville jeg prøvd å få tak i .50 Alaskan eller .50-110. En utfordring jeg fikk med hylser laget av .348 er at hylseveggen ble litt for tykk, så når kula settes i buler hylsa litt ut og kan kamre tregt samt at kula blir klemt litt sammen. Fant en løsning på det med å dreie hylseveggen litt tynnere, er mulig man slipper dette med hylser som ikke startet med flaskehals.

 

Jeg bruker .50-70 diesett og .348 hylseholder.

 

Full hylse med svartkrutt, veldig enkelt og rett fram når du først har hylser og kuler.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...