Jump to content

Del til Winchester 1400


Boblen

Recommended Posts

Har ei Winchester 1400 hagle. Skruen som holder plata med ladearmen (Cocking handle bridge) fast til sluttstykket brakk under skyting :!: . Fikk ut skruen med grisepikk. Skruen har delenummer "4910A1950 Cocking Handle Bridge Retaining Screw". Noen som har tips til hvor jeg kan få tak i en sånn skrue? Det er tommegjenger. Kan eventuelt bore og gjenge opp på nytt, men vil helst slippe.

Link to comment
Share on other sites

Kjære kollega (W 1400),

 

e-gunparts gjør jobben med et minimum av bråk:

http://www.e-gunparts.com/products.asp?chrMasterModel=0950z1400&MC=

 

I samme slengen kan du bestille ny ladearm; nettskjæring og litt mykere kanter er kjekt å ha :)

 

Du kan få deler ut av MGW via jetcarrier.com ettersom alt MGW klager over er manglende amerikansk adresse. Pass på å holde deg innenfor regelverket, dvs ingen nye løp eller hele sluttstykker.

 

 

Jeg har gjort begge deler.

Link to comment
Share on other sites

Hei, artig at det er flere som har 1400 her. Takk for tips og link. Har nettopp kjøpt hagla. Ser ut til at den har fått mye juling. Har sett på oversikten over deler og da ser det ut til at det mangler en del i hagla. Det skal visst være en fjær bak på ejektorskinna mot stokken. Skinna er på motsatt side av utkasteråpningen. Kan du sjekke om du har den fjæra på di hagle Grimner? Lurer også på hvordan jeg får av fortreet. Finner ikke ut av det :oops:

Link to comment
Share on other sites

Ah godt å se at flere fornuftige mennesker har W1400 :D

Min er godt brukt, del nr. 42 knakk en gang (sveisa den), men ellers krute go hagle!

 

Boblen: fortreet? iom at du har pella børsa i biter antar jeg at du allerede har tatt av forstokken, men hvis det skulle være den du mener så skal det normalt bare være å dra (jeg syns det er lettest å trekke løp og forstokk ut samtidig, men det løpet og ikke forstokken sin feil)

 

EDIT: jeg tror egentlig helst som sagt at jeg misforstår deg, men må helgardere: du må skru av koppen fremme på rørmagasinet først

Link to comment
Share on other sites

På undersiden, foran på låsekassa står det et nummer. Dersom det er under 400.000 er du den stolte eier av Winchester 1400 v1 og trenger ikke se mer etter sånt moderne tull som fjærer bak ejektorskinna.

 

Fortreet får du greit av ved 1) trekk sluttstykket tilbake, 2) skru av magasinskruen (diger metallknott som stikker frem under løpet foran fortreet, MGW nr 4 om du har sett delskjemaet deres), og 3) ta tak i løp og fortre og trekk bort fra låsekassen.

Hvis det detter ut noen tynne metallringer, er det bekreftelse på 1400 v1. Oppdateringen bruker en gummiring og antagelig litt anderledes fortree.

 

 

Dette er en billig, masseprodusert hagle. Men ellers helt fin bortsett fra en generaltabbe som en kompetent børsemaker kan fikse (i alle fall håper jeg det); magasinhalsen er av plast limt fast til magasinrøret. Ryker den vil siste skudd bli tett fulgt av begge fjærene og det er et helvete å få på plass igjen oppe på fjellet i regnvær. Men børsa fungerer som enkeltskuddsvåpen etterpå.

Akkurat magasinhalsen er en annen forskjell fra v1 til v2, men den er fortsatt av plast...

 

 

Har lagt noen kroner i denne gamle skraphaugen, så jeg er ikke helt objektiv :)

 

 

 

Stefflus:

Lurer på om han "bare" har tatt ut avtrekkerfløyen.

Link to comment
Share on other sites

Takker og bukker for info om hvordan fortreet skal tas av. Det stemmer at jeg bare har tatt av avtrekkerfløyen og lirket sluttstykket ut. Prøvde å ta av magasinskruen og bare trekke i fortreet. Det gikk ikke. Tenkte ikke på å prøve på å trekke av fortre/løp samtidig. Det er ei 1400 v1, så da er alle delene der (takk for info Grimner).

 

Kjøpte hagla av et dødsbo for 1500 kroner på impuls. Har ei over/under fra før og tenkte jeg skulle kjøpe den for å teste om jeg ville like halvauto. Har bare fått prøveskutt på leirduebanen og da knakk skruen etter 20 skudd :( Ser nå også at ejektorskinna er sveist bakerst (ved hullet i den). Etter å ha sett på den og fått info fra dere om at flere ting kan ryke har jeg bestemt meg for å ikke bruke mer penger på den enn nødvendig og heller kjøpe ei ny hvis jeg finner ut at jeg trives med halvauto. Jeg skal derfor gjenge opp og sette i ny skrue. Da får jeg også brukt den på harejakta jeg skal på om en ukes tid. Det jeg synes er bra med den er at den er lita, lett og har løse chocker.

Link to comment
Share on other sites

1500,- høres riktig ut :)

Det ene området hvor hagla kan skjemme deg bort er følt rekyl. Her er den på høyde med dagens halvautomater. Men ellers er nok dette i utgangspunktet en bunnpris børse :)

 

Sveiset ejektor og løse chocker? Denne har nok vært hos børsemaker før.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...