Jump to content

forslag til type kombi for en som ikke er stor av vekst?


Stein-Even

Recommended Posts

vurderer å gå til innkjøp av et kombivåpen for bruk på småvilt/revejakt hovedsaklig. Er ikke kjent med de ulike modellene på kombier, men trenger en som passer sånn noen lunde i hvertfall.

 

Er rundt 171-172 cm høg, noen vil kalle det en karakteristisk nordlænning:) vet mange kombier som er lang i kolben, det er ikke noe fordel! Trenger en kombi som kansje er av medium kolbelengde og nokså høy på kinnstykket, slik at jeg får god kontakt med våpenet når jeg skyter.

 

er det noen som har forslag til hvordan kombi jeg burde se etter? eller er det kansje noen som har en kombi som passer meg og de vil selge???

Link to comment
Share on other sites

Har en antonio Zoli kombi som er veldig kort og hendig. Jeg er akkurat like høy som deg men børsa passer perfekt i lengde :) . Kolben blir litt lav med kikkert på såklart. Men den er ikke av noe ny produsert så er ikke sikker på hvor lett det er å få tak i den.

Link to comment
Share on other sites

For lang kolbe er ikke et tema....Det finnes et genialt verktøy som heter sag :mrgreen:

 

Når det gjelder høyden på kammen, vil dette alltid være et kompromiss. Mitt råd er å prøve å holde i flest mulige slik at du finner en som passer deg til hagleskyting. På rifleskyting med kikkert har du som regel mye bedre tid til å tilpasse anlegget.... O ja; er 1,65 m.o.h. sjøl

Link to comment
Share on other sites

hei har selv en finn classik 512s i 12/76-6,5*55. ei kort å fin børse med pase høy å fin kam. litt tung kansje men veldig presis og finn bruker 6,5grams kuler ved 800m/s (dfs rekrutt ammo), prøvde med norma jaktmatch 7,8grams fmj kuler men det spredte noe veldig ca 10 cm, men med 6,5 grams kula det er blitt mye bedre 3skudd samler innenfor en klistrelapp :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...