Jump to content

På jakt etter billig gåselokk.


JesLo

Recommended Posts

Jeg har nettopp kjøpt min første hagle, og gleder meg som en unge til å bli med på gåsejakt til høsten. Hovedsakelig canada-gjess fra holme. Som lutfattig student og fersk jeger er det mye nytt utstyr som må kjøpes inn, så jeg prøver å spare penger der jeg kan.  Ser lokkene anbefalt her ligger på ~500kr. Ser også det finnes elektroniske lokk, og gjennom en liten google bonanza ble jeg oppmerksom på at det visstnok finnes apper for lokk av gjess. Er det en helt dust idé, eller kunne mobil og høyttaler komboen hatt noe for seg?

Link to comment
Share on other sites

Har ikke prøvd på gjess, men jeg syns mobil og høytaler er genialt. Får tilgang på masse lokkelyder som er sånn som de skal være. Det sagt så er det aldri feil å ha ei fløyte du mestrer, mye enklere å ta med seg i lomma. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Olsenm skrev (51 minutter siden):

Har ikke prøvd på gjess, men jeg syns mobil og høytaler er genialt. Får tilgang på masse lokkelyder som er sånn som de skal være. Det sagt så er det aldri feil å ha ei fløyte du mestrer, mye enklere å ta med seg i lomma. 

Er litt sjarm med fløyte, ikke minst er det mer praktisk. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke om mobil + høyttaler blir noe billigere enn lokkefløyte  med mindre du har en (batteridrevet) høyttaler fra før? Men det som koster er lokkefugler. Du får neppe den helt store effekten med noen form for lokkelyder uten lokkefugler. Så mange som mulig, men 2-3 er bedre enn ingen.

Link to comment
Share on other sites

Sølvrev skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke om mobil + høyttaler blir noe billigere enn lokkefløyte  med mindre du har en (batteridrevet) høyttaler fra før? Men det som koster er lokkefugler. Du får neppe den helt store effekten med noen form for lokkelyder uten lokkefugler. Så mange som mulig, men 2-3 er bedre enn ingen.

En litt sliten høyttaler skal jeg nok klare å grave frem, og lokkefugler må man ha så der må jeg vel bare bite det sure eple og åpne lommeboka. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...