Jump to content

Morini CM84e avtrekk


Stimm

Recommended Posts

Hei. 

Jeg har nylig gått til anskaffelse av en brukt Morini fripistol, og etter litt testing, fant jeg ut at jeg måtte flytte avtrekkeren litt lenger ut. Det som da skjer, er at 2-stegsavtrekket forsvinner. Virker som den da bare hviler på "stoppen", å på fripistol syns jeg ikke det er så praktisk. Jeg ser ikke noe at det står noe om dette i instruksjonsboka/manualen, og finner ikke noe info om det. Flytter jeg derimot avtrekkeren litt tilbake igjen, så kommer 2-steg tilbake. 
Noen som kjenner til dette? Om den må på en EU-kontroll, hvem utfører service på Morini fripistoler, eller kan utføre?

Edited by Stimm
Link to comment
Share on other sites

  • Stimm changed the title to Morini CM84e avtrekk

Hvorfor i all verden vil du ha 2-stegs avtrekk på en fripistol? Det vanlige på fripistoler er å ha en avtrekksvekt i området 10-20 gram. Det er så lett at du kan legge fingeren inntil avtrekkeren, du kjenner at du berører den, men med en gang du legger antydning til vekt på så går skuddet. 

Link to comment
Share on other sites

PalSor skrev (6 minutter siden):

Hvorfor i all verden vil du ha 2-stegs avtrekk på en fripistol? Det vanlige på fripistoler er å ha en avtrekksvekt i området 10-20 gram. Det er så lett at du kan legge fingeren inntil avtrekkeren, du kjenner at du berører den, men med en gang du legger antydning til vekt på så går skuddet. 

Det er vel heller en smakssak, og at jeg ønsker å vite hvor jeg er på avtrekket før skuddet går av. 
Det kan godt være det er vanlig med 10-20gram, men det er helt grusomt med så lett fjør, synes jeg. Så jeg har satt i fjøra fra 22gram til 160gram, og ligger på rundt 100gram nå. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...