Jump to content

Geco kal 22 ammo, er det samme som federal?


høggern

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en murstein geco kal 22 ammo til trening i sauern. Det er rød eske, det står ikke annet enn "GECO, 22lr rifle" som navn på pakkene.

Hittil virker presisjonen helt ok på ammoen.

Men det jeg lurer på er om denne ammoen er produsert for GECO av noen andre? siden både plastbrettet patronene satt i, pakningen, og selve patronen er mestenkelg lik federal classig og federal gold medallion kal 22. Det samme er lotnummeret som er stempla inni klaffen i pakka. tall-bokstav kombinasjon som er veldig lik.

 

Er dette samme ammo?

Link to comment
Share on other sites

Om det er samme ammo som Federal vet jeg ikke helt riktig, men Geco markedsføres av RWS:

 

http://www.rws-munition.de/de/rws_ruag/ ... tm?navid=1

 

Vil tro de produserer det meste av ammo selv, uten at jeg er helt sikker på det.

Kan kanksje være omvendt at enkelte av federal,s ammo typer egentlig er produsert av RWS, som også er ett meget godt kjent merke i USA

 

Geco 22 LR - Salongpatron

 

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=1600

 

Beskrivelse

Alle skyttere vet at høye kvalitetsnormer er en nødvendighet ettersom det minste avvik kan gi store utslag og spesielt på mindre kaliber.

 

RWS 22LR ammunisjon produseres i en av verdens mest moderne fabrikk. RWS patronen har takket være sin spesielle måte å bli produsert på og meget høye kvalitetskrav blitt en meget pålitelig patron av høyeste klasse.

Link to comment
Share on other sites

Iht til Harald Stenvaag, produseres all RWS .22 ammo av Federal i USA. :)

 

 

Det er nok defor vi har erfart endel klikk på denne ammo(rød RWS) i vår klubb, akkurat som ved Federal Classic ammo som vi brukte tidligere.

 

Kjøp heller SK om du er på jakt etter kvalitetsammo i kal 22 :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da skjønner jeg at patronen er veldig lik federal classic. (For ca 5 år siden kjøpte jeg en kasse cci std som også så slik ut som dette, etterpå har den kommet med annen farge og form på kula å er ikke lenger lik.)

 

Da kommer jeg neppe til å kjøpe mer Geco til den prisen de har, da kan jeg heller kjøpe SK, eley eller lapua superclub.

Link to comment
Share on other sites

Dette var interesant lesning, jeg bruker også Geco i kal 22Lr, og jeg kom nettopp ganske godt ut av det på Nordisk mesterskap Metallsilhuett med nettopp den ammoen. Jeg har ikke opplevd at det har vært problemer med klikk eller dårlig presisjon med de patronene. Jeg har ikke følelsen av at de bommene jeg har skal tillegges ammo eller våpen.

 

Nå var det pistol jeg skjøt med på Nordisk i forige uke, jeg skal til Fredriksberg å skyte Nordisk med rifle om to uker. Da skal jeg også bruke Geco, som jeg heller ikke har hatt problemer med i noen av riflene. Det er imidlertid litt morsomt å tenke på at jeg tidlig på 2000 tallet satte norsk rekord i Metallsilhuett Fin rifle produksjon med Thunderbolt ammo (grønn eske med gul skrift, som var den billigste 22Lr ammoen jeg kunne finne den gang). Det verste av alt er at rekorden står ennå, og jeg har ikke klart å slå den selv heller. Jeg tillegger imidlertid det mangelen på trening med rifle, og har ingen tro på at jeg skal klare å forbedre rekorden med å gå tilbake til Thunderbolt igjen :D

 

Det er selvfølgelig mulig at jeg kan skyte bedre med dyrere ammo, men jeg har vel egentlig følelsen av at jeg har mer behov for trening. Nå vet jeg ikke hva andre betaler for Geco, men jeg kjøpte den til 0,55/stk og synes ikke det var så ille.

Link to comment
Share on other sites

Dette var interesant lesning, jeg bruker også Geco i kal 22Lr, og jeg kom nettopp ganske godt ut av det på Nordisk mesterskap Metallsilhuett med nettopp den ammoen. Jeg har ikke opplevd at det har vært problemer med klikk eller dårlig presisjon med de patronene. Jeg har ikke følelsen av at de bommene jeg har skal tillegges ammo eller våpen.

 

Nå var det pistol jeg skjøt med på Nordisk i forige uke, jeg skal til Fredriksberg å skyte Nordisk med rifle om to uker. Da skal jeg også bruke Geco, som jeg heller ikke har hatt problemer med i noen av riflene. Det er imidlertid litt morsomt å tenke på at jeg tidlig på 2000 tallet satte norsk rekord i Metallsilhuett Fin rifle produksjon med Thunderbolt ammo (grønn eske med gul skrift, som var den billigste 22Lr ammoen jeg kunne finne den gang). Det verste av alt er at rekorden står ennå, og jeg har ikke klart å slå den selv heller. Jeg tillegger imidlertid det mangelen på trening med rifle, og har ingen tro på at jeg skal klare å forbedre rekorden med å gå tilbake til Thunderbolt igjen :D

 

Det er selvfølgelig mulig at jeg kan skyte bedre med dyrere ammo, men jeg har vel egentlig følelsen av at jeg har mer behov for trening. Nå vet jeg ikke hva andre betaler for Geco, men jeg kjøpte den til 0,55/stk og synes ikke det var så ille.

 

 

Sitter igjen med spørsmålet : hvorfor bruker du ikke Thunderbolt lengre når den var så fantastisk :?::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Sitter igjen med spørsmålet : hvorfor bruker du ikke Thunderbolt lengre når den var så fantastisk :?::mrgreen:

 

Nå sa jeg vel egentlig ikke at Thunderbolt var så fantastisk, men jeg synes ofte det er litt morsomt å høre på dem som klager på at ammoen ikke er bra nok :D

 

Forøvrig også morsomt med gamle tråder som dukker opp igjen, da får jeg en god grunn til å svare på dette spørsmålet som jeg ikke fikk med meg tidligere..

 

Er det kommet ny Geco nå? Jeg må vist ut å kjøpe noe ammo for testing.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Det er imidlertid litt morsomt å tenke på at jeg tidlig på 2000 tallet satte norsk rekord i Metallsilhuett Fin rifle produksjon med Thunderbolt ammo (grønn eske med gul skrift, som var den billigste 22Lr ammoen jeg kunne finne den gang). Det verste av alt er at rekorden står ennå, og jeg har ikke klart å slå den selv heller.

 

Nå kan jeg informere om at rekorden jeg satt med Thunderbolt ammoen endelig er slått. Jeg ordnet det selv på Nordisk mesterskap på Meheia/Kongsber i år. Den nye rekorden er satt med Geco som ble kjøpt inn i år. Om dette er samme som Federal vites ikke, men den ammoen går i allefall greit i to av mine rifler og noen av mine pistoler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...