Jump to content

Plastidip på kolben...prosjekt.


KitchenAid

Recommended Posts

Ja, da har jeg startet prosessen med å plastidippe kolben min.. Egentlig tenkte jeg å kjøre en høyintens orange, men valgte i siste liten å legge en camo, så legger jeg kanskje et orange lag der camoen vil skinne lett gjennom.

 

Skal legge ut litt bilder etterhvert, men kan si til alle de som eventuelt tenker å gjøre dette selv, ikke kjøp sprayboks, kjøp maling på dunk, finnes sikkert mange produsenter på gummimaling også.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Når jeg rev av maskeringsteipen etter å ha latt malingen størkne løsnet den i kanten, kantene ble også litt grove. Jeg gikk over til å spraye på et ark ved siden og male med fingeren. Også med den økte kontrollen bruker jeg ikke maskeringsteip, foruten over skinnen i kolben og grepet.

Link to comment
Share on other sites

Ja, rive av maskeringen mens den fortsatt er småvåt er viktig. Overflaten er.. nå er jo min kolbe ru i utganspunktet, men jeg må nesten komme tilbake til det. skal få opp et bilde her nå.

 

Jeg må si det er veldig kjekt at man bare kan rive av om man ikke er fornøyd! tror det er mye enklere på en trekolbe med glatt overflate.

Link to comment
Share on other sites

IMG_2229.jpg

Da har jeg valgt å legge ett grunnlag av sort på andre siden. Dette har flere fordeler som jeg ser det.

1: Det blir enklere å rive bort, da jeg er garantert ett sammenhengende lag.

2: Den sorte malingen virker enklere å jobbe med og flater ut den rue siden på kolben på en fin måte.

3: Det blir mindre pill med å få camuflagen jevn og bra.

 

Tiden vil vise om dette stemmer.

Link to comment
Share on other sites

normal_IMG_2231.jpg

Da har jeg montert sammen for å gjøre en vurdering..

 

I natt når jeg gikk å la meg angret jeg bittert, lurte fælt på hvor lett dette egentlig var å få bort fra syntetkolben.. Tenkte at camo kanskje ikke var så bra, og etter å ha tittet på duracoat bildene her på forumet, egentlig tenkte at min lille fingermaling va utrolig uproff og dårlig.

 

Idag når jeg monterte bøssa såg jeg til min glede at det hadde løsnet litt i ene kanten og plasten hang sammen:) fikk "dippa" kanten på plass igjen.

 

Tenkte meg ut på jakt i natt så får vi se hvordan det henger sammen.

 

Følelsen av overflaten er "gummiaktig".. på avstand ser bøssa egentlig ganske fin ut, men på nærme håll ser det mer ut som et lekevåpen.

 

Nå skal det jo sies at når de "dipper" biler så bruker de tynner og lakksprøyte, og med en kunnig hand så går det kanskje å gjøre bra jobb der også:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...