Jump to content

Søylebedding av Remington 700 BDL


Recommended Posts

Nå sitter jeg her og venter på en ny KKC-stokk til min Remington 700 BDL .375H&H. Den har jeg tenkt å søylebedde. I den forbindelse så håper jeg på å få noen gode tips og råd om fremgangsmåte, og hva jeg må være spesielt oppmerksom på. Tenker da spesielt på rundt underbeslag,magasin og avtrekksmekanisme. Om noen har en fin bildeserie med litt beskrivelse av dette hadde det vært fint.

Venter i spenning.

Link to comment
Share on other sites

Ja,så den. Var en bra beskrivelse av beddejobben der. Håper bare noen har noe eksakt på Rem 700 BDL da dette blir mitt første forsøk på bedding. Litt smånervøs for å ødelegge noe. Men det er vel bare å hive seg på det og satse på at jeg får det til. Får litt hjelp av en som har prøvd seg ett par ganger før.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har fått stokken nå og sitter å kikker litt. Den er ferdig frest ut innvendig for låskassa,men fremre skruen er for kort til å gå igjennom både underbeslaget og fortreet. Er det bare å frese ut litt dypere spor for underbeslaget? Lengre skrue er ikke ett akternativ da magasinbrønnen ellers måtte ha blitt forlenget.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da er beddinga ferdig og børsa montert sammen. Resultatet må jeg si meg fornøyd med. Bilder kommer til uka. Venter nå bare på kikkerten så blir det prøveskyting. Skal også montere reimfester men sliter med å bestemme meg for hvor. Fint om noen kunne poste bilder av hva slags løsning de har valgt på bakre feste.

Link to comment
Share on other sites

Her kommer bildene. Ikke av de beste men...

 

Her er søylene(justerbare) montert på låsekassa.

 

0705200803568c6c180cf9ac4d118c.jpg

 

Stokken som skal monteres.

 

07052008035719c13a0aae9546188c.jpg

 

Nye og større hull til søylene måtte borres.

 

07052008035953b7b08c355241b6b6.jpg

 

Her er det tatt ut treverk for beddingen av rekylklakken og rundt søylen. Glemte bilde av utfresinga for bakre søyle.

 

0705200803031a12b38550f24c048b.jpg

 

Alle åpninger i låsekassa måtte tettes med kitt eller teip. Alt ble så smurt inn med slippmiddel.

 

07052008030613532066f004483787.jpg

 

Glemte å ta bilde når massa ble helt i stokken, men her er den til herding med passe fastspenning.

 

0705200803093a8d027ebe3345519d.jpg

 

Beddinga framme.

 

070520080314ea9723f0bfcf4cda9e.jpg

 

Beddinga bak.

 

0705200803160f628fac9d5544279c.jpg

 

Klart for bedding på undersiden. Bakre søyle. Søylene ble her justert på lengde så de passet ifht underbeslaget og magasinbrønnen.

 

0705200803230441d9c2cd294df397.jpg

 

Her er massa på plass rundt søylene på undersiden. Underbeslaget vil ligge ann på søylene.

 

070520080324f787f7d8c53e452bac.jpg

 

Her er børsa ferdig skrudd sammen.

 

070520080326cdfba8b7c4d74d68ad.jpg

 

Dette er min første bedding og med mine øyne ser resultatet helt greit ut. Venter bare på at kikkerten kommer tilbake fra service, så skal det bli prøveskyting.

Husker ikke navnet på beddemassa men mener den het Bedrock og kjøpt hos J&F. Søylene kommer fra Midway. En liten takk til skjørtejeger her på forumet for hjelp.

 

Neste trinn blir å montere reimbøyler. Noen som har forslag til festing av den bakre?

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med fin stokk og fint utført jobb.. Ser på sidene til KKC att den bakerste reimbøylen er festet i pistolgrep-avsluttningen og den fremerste sitter på undersiden av forskjefte litt bak avsluttningen på forskjefte. En kompis av meg med samme stokk satte det bakerste feste i den kanten som går ned mot nedkanten av rekylkappen, helt i bakkant av skjefte. Og den fremerste som nevnt ovenfor. Vet ikke om dette er forståelig men... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

En ting som er lurt å tenke på med tanke på fremre reimfeste er at hvis man fester det under koleben kan det gjøre det værre å stå og skyte. jeg festet det i framkant på skrå nedover under løpet for å ikke få det i veien under stående skyting.

 

andreasli

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...