Jump to content

Bang-for-buck rødpunkt, for pistol og rifle


Midt-I

Recommended Posts

Da jeg handlet ammo på XXL i dag gjorde jeg et impulskjøp på billig rødpunktsikte, men angrer litt nå. Kjøpte kanskje litt for billig. Tanken var at jeg skulle ha et lite rødpunktsikte til dynamisk (.223), og kjøpte meg en BSA PMRGS (bsaoptics) til 573 kr (kostet egentlig 699 kr men fikk 18% rabatt som "demopris"). Etter å ha lest litt på nettet er det en del som klager på at denne har svakt lys, at du kan flytte rødpunktet etter hvordan du legger hodet og generelt dårlig kvalitet. :roll: Og jeg kunne kjøpt siktet til 3-400 kr på eBay, kanskje ikke store prisforskjellen, meeen. Tenker derfor å heve kjøpet og heller kjøpe noe dyrere med litt mer kvalitet, og det er jo flott at XXL har 100 dagers åpent kjøp!! :D

 

Skal ikke ha forstørrelse, og bruksområdet blir dynamisk i open på både rifle og pistol. Tenker ala små rødpunktsikter som Docter, ser fantastisk bra ut! :D Fra Forsvaret er jeg kanskje bortskjemt med Aimpoint (som er noe av det beste man får tak i?!), og kunne tenke meg en litt mindre pakke som fortsatt har en del justeringsmuligheter på lysstyrke (få minst mulig lysstyrke etter forholdene, og dermed skarpest mulig prikk). Jeg trenger ikke dykke med det.

 

Forslag? Ser for meg å bestille på nettet siden jeg sikkert sparer på det.

 

Kikket raskt på opticsplanet (og rundtom generelt), og Burris Fastfire III ($239) ser ut til å ha fått gode reviews. Frister med den og kanskje Protective Wing Mount ($56), blir kanskje 2000 kr for de to levert. Tenker også et American Defense AD-22 Mount ($60) eller lignende, koster kanskje 600 kr levert. Kanskje 2600 kr totalt (+ evt. avgifter til den norske stat, hvis jeg ikke slipper det ved å sende express). Ser pent ut. :D

Link to comment
Share on other sites

Bushnell rødpunktene med livstids garanti er vel definisjonen på billig og bra, tenker da på tropy og ikke tropyMP(som har 2 års garanti), helt greie og gjør jobben samt at de tåler og bli brukt og har ok batteri levetid.

 

Ellers så vet jeg at Vortex har et punkt sikte som har blitt beskrevet som en aimpoint mikro kopi i alt unntatt batteri levetid, og leatherwood er og kjent som et bra lav-budsjett valg.

 

Det beste av det billige er etter min mening vortex og burris(fastfire), har og hørt godt om leopold's "docter" kopi men har ikke hatt fingrene i den.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Fikk levert tilbake BSA siktet tre dager etter jeg hadde kjøpt det uten noe som helst problem. Bra service av XXL. :)

 

Endte opp med å kjøpe en Fastfire III og en AD-22 montasje, venter på at de skal komme i posten nå. :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har en burris fastfire iii selv på min Ruger scout montert helt foran på railen.

Er egentlig veldig fornøyd med sikte selv om jeg skal ha en optikk som går ned til ekte 1x forstørrelse.

Ikke få sjokk når du pakker opp for burrisen er utrolig liten, men det er visst ikke størrelsen det kommer ann på :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fikk Burris'en før jul, og ble overrasket over hvor liten den var ja! Førsteintrykket var er at det er god kvalitet, eneste som jeg kanskje kan trekke for er at det bare er tre lysintensitets-trinn + et trinn med automatisk lysstyrke. Ved test synes jeg det automatiske trinnet fungerte best da det gav minst prikk. Kjøpte 3 MOA dot versjonen forresten. ;) Ser fram til å teste denne på skytebanen, og tror den blir meget god å bruke. :)

 

Picatinny montasjen er også komt. Skal se om jeg får ordnet noen bilder en dag. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...