Jump to content

Springfield 1911, avtrekk for lett


sorander

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en pent brukt Springfield 1911 A1 factory comp billig. har tenkt til å få den godkjent til å kunne brukes i militærfelt etter hvert.

Med tanke på at det står kompensator på den, må jo denne bort på en eller annen måte (sages bort evt skifte løp).

 

Men kompensatoren er ikke problemet, testet pistolen på avtrekker vekt i dag, og det viser seg at avtrekket er for lett. dvs fikk nesten løftet loddet (1360 gram) loddet på 1000 gram var ikke noe problem, så ut fra det tipper jeg at avtrekket ligger rundt 1200 gram (deilig avtrekk btw :P). Mitt spørsmål er, hva er den enkleste/beste måten å justere opp avtrekket til 1360 gram? blir avtrekket tyngre ved å skifte ut den fjæra som er delt i tre eller no? (ps: loddet som var brukt var et som er ment for å måle avtrekk, og "pinnen" til loddet var midt på avtrekket med løpet opp og alt det der). Hadde liksom ikke lyst til å sende pistolen til en børsemaker for å gjøre avtrekket "verre"...

Link to comment
Share on other sites

-den delen av "tre-finger-fjæra" som er ytterst til høyre når du ser pistolen bakfra påvirker searen, mer press her gir deg tyngre trykkpunkt.

 

-den midterste fingren påvirker disconnector og avtrekker, mer press her gir tyngre fortrykk.

 

når du tukler med denne fjæra bør du testskyte litt med bare et par aptroner i magasinet før du fyller opp, til du er sikker på at du ikke får hanefall.

 

sager du i pipa må du krone etterpå.. sett bort saginga til noen med erfaring, så veit du at resultatet blir bra..

Link to comment
Share on other sites

Det var dette en i klubben også hadde gjort, passer egentlig best, da kornet er flyttet ut på kompen (står helt i bakkant) for å få lengre siktelinje.

 

Har ikke skutt veldig mye med den, men har klart gode samlinger med den, så det virker ikke som at løpet er utskutt.

Link to comment
Share on other sites

ble det ikke nye felt regler i januar 2009? som sier at avtrekksvekten ble flyttet til 1000g?

 

Nei, dette gjelder bare for grovpistol-klassen.

 

nei det var bare på revolver

 

Ikke revolver, bare grovpistol. Bortsett ifra om du skyter grov-klassen med revolver, men da kan du ikke stille i revolverklassen med den.. hmm muligheter for å kunne skaffe en ekstra revolver? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdattering, satt å fikla med sear fjæra litt i helga, så nå er avtrekket "tungt" nok, var egentlig ikke så vanskelig som jeg trodde dette skulle bli :)

 

Har et spm som er litt off topic, ser eks at Ronny har sagd av en komp før, hva brukte du til å sage av, jeg mener, det er jo en fordel at dette blir seende pent ut (spesiellt på en 1911). Og siden pistolen min er blånert må jeg vel flikke litt i der jeg har sagd, noen gode råd å komme med (har aldri blånert noe før)?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...