Jump to content

billig og enkel "modifisering" av rifle


Arvid.N

Recommended Posts

hei folkens!! :)

 

siden jeg var liten gutt har faren min drasset meg med på rådyr,hare og elg jakt og jeg ville bli som ham når jeg ble stor.. hehe

og det førte jo til at jeg begynte og jakte selv.. så for 5 år siden så tok jeg jegerprøven,da jeg var gammel nokk..

og skaffet meg en rifle for 4 år siden riflen jeg kjøpte var en tikka t3 i kaliber 308,jeg fikk en pakkepris på denne børsa med en billig kikkert av typen tasco 3-9x40 til ca 10 lapper..

 

normal_tikka-t3-lite-308-win3.jpg

 

normal_72522_10150090778875505_2762351_n.jpg

 

sånn så børsa mi ut når jeg kjøpte ho.. helt standard og grei t3.

 

det rådyre på bilde er faktisk en bukk jeg skjøt i november for 2 år siden.. trist at mitt første rådyr viste seg å ha vært en fin bukk som hadde felt gevirene...

 

De første årene så skøyt jeg akkoratt 30 prøve skudd og det var så vidt jeg klarte storvilt prøven...(for lite trening kansje?? :? ) men i vinter å vår så ble jeg bare mer og mer gla i å skyte så jeg skøyt mye mer i sommer og i vår.. og jeg følte børsa ble litt for kjedeli og jeg ville få enda bedre samlinger. så jeg begynte å kokkelure litt på hva jeg kunne gjør uten å tømme kontoen helt 8) så jeg tok en telefon til jaktcompagniet på evje for å høre litt og det resulterte i at jeg fikk de til å kappe løpet til 42cm (så jeg har litt å gå på for å holde meg innfor storvilt kravet..) pluss at de jenget løpet for lydemper M14x1 jenger. også kjøpte jeg en Hausken standard demper. dette kostet meg 4200kr

 

normal_535203_10150887083815505_1649697877_n.jpg

 

og børsa så sånn ut :D

 

normal_535846_10150887084200505_2006498181_n.jpg

 

og samlinga på 3 skudd ble sånn på 100m med godt anlegg.

 

 

Men så begynte ting å skje... børsa begynte og hive og kaste skudd etter hvert.. vi prøvde alt men fant ikke ut noe.. jeg gikk hjem fra skytebanen helt motløs... fant fram noe verktøy og skjekket alt av skruer, da fant jeg ut at skruene til kammeret var veldi løse så jeg strammet de og skulle ta i sluttstykket igjen.. men det gikk ikke!! :shock: skruen hadde kommet opp! krise tenkte jeg! jeg ringet jaktcompagniet igjen og fikk beskjed om å komme bort med børsa, på null komma niks så hadde de fikset problemet og slipt av skruen,fantastisk service!

 

Da var det tilbake til skytebanen,jeg måtte stille kikkerten 25cm opp og 25 cm til høgre så den skruen hadde mye og si!

men etter en stund kom det frem en tråd i kikkerten...? og etterhvært flere tråder...? for å ta litt hardt i så gikk skuddene over hele skiva... tok atter en telefon til jaktcompagniet, de skjønte noe var alvorli galt, så de ville gjøre en super deal med meg, de slo av prisen på tasco kikkerten min som var 1600kr på en ny kikkerten så da kjøpte jeg en leupold vx-r 4-12x50 :D

dette ble som en ny verden skuddene sitter hål i hål nå og jeg kjøpte også en versa pod 2 fot som kostet 1300kr og en 5 skudds magasin til 500kr,har irritert meg nokk over 3 skudds magasinet...

 

normal_313995_10151103437455505_1213008777_n.jpg

 

plutseli var børsa sånn dette er bilde med 3 skudds magasinet..ei veldi grei børse som ikke har kostet flesk! veldi fornøyd,er ikke så mye som skal til for at den kjedelige standard 308 børsa blir mye gøyere :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...