Jump to content

Min Mauser K98 6,5*55


scarcrow

Recommended Posts

Her er da min Mauser som er bygget om til 6,5*55 jaktrifle...

Denne Mausern har vært i min familie i 3 generasjoner å da jeg fikk den bygget jeg den om til jaktrifle med en gang... har selvfølgelig tatt vare på den orginale stokken...

Har en "Tasco" 3-9*50E kikkert på med opplyst tråkors, å en bipod av ett eller annet slag stokken er en Fajen stokk...

 

Får håpe dere liker den å fortell gjerne hva dere syns :)

 

IMAG0143.jpg

 

IMAG0142.jpg

 

IMAG0141.jpg

 

IMAG0140.jpg

 

IMAGE_067.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Husker ikke helt i detaljer hva som ble gjort... det er noen år siden den bli bygget om... presisjon er på 5kroningen på 100m med hjemmemekka skudd... har ikke dataene på hvilken kule og kruttmengde her da det er min far som har ladet dette til meg.. jeg skal finne ut av det senere i dag... skal komme med fullstendig data på rifla senere i dag :)

Link to comment
Share on other sites

Fin børse :mrgreen: har en m67-6,5x55 som snart er ferdig.(bedding og kolbekam igjenn) fått"mauser-dilla" :oops::roll: og har en m98 i 30-06. og en m59 i 30-06 og en m98 i 7.92x57is. riflene skal bygges om til jaktbørser. 2 av de er i bruk som konkuranserifler. skal prøve å få ut nån bilder når ombygginga starter.

Link to comment
Share on other sites

Det var en flott stokk på rifla. Alltid spennende å se hva en kan få til med klassiske rifler. Men har du vurdert¨å bytte ut boltmuffen som er på nå og få satt på en

M70 sikring? Jeg synes det gjør Mausern litt flottere og mer praktis når man har kikkert på rifla.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på å gjøre noe lignende med en gammel HV-mauser.

 

Har du fått gjort noe arbeid på låsekasse/bolt. Oppretting eller slike ting?

Hva slags løp er montert?

Hva slags presisjon får du? med hva slags ammo?

 

Har ikke gjort noe oppretting på den...

løpet er et Midway løp... vet ikke typen...

ammo som jeg bruker nå er hjemmeladet fra fattern... ikke sikker på hvordan den er :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Fin børse :mrgreen: har en m67-6,5x55 som snart er ferdig.(bedding og kolbekam igjenn) fått"mauser-dilla" :oops::roll: og har en m98 i 30-06. og en m59 i 30-06 og en m98 i 7.92x57is. riflene skal bygges om til jaktbørser. 2 av de er i bruk som konkuranserifler. skal prøve å få ut nån bilder når ombygginga starter.

 

fått gjort noe med det enda ? lurer på hvordan den blir :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...