Jump to content

Alpha 50 toveis kommunikasjon??


jallis_83

Recommended Posts

Eg har handla på xxl så det er ikkje noe problem og bytta den

 

Men grunnen til eg tok Alpha 50 var mulighet for vanlige AAbatteri.

Eg ville ha knapper i stede for touch screen . For min del så virker det enklere navigere mellom menyane i felt og eg er usikker på kvalitet og holdbarhet på den touch screen til alpha 100.

Nå var jo det selvsagt flate battri på alpha100 i xxl villmarks avdeling så eg fikk ikkje trykt noe speiselt på den.

 

Må tenke meg en gang og to om eg skal bytte enhet.

Eg bruker elghund mest som bandhund under jakta forløplig, men et år har 365 dager. Så me springe like mye til fjells resten av året å denne unghunden er tilbøylig til og ta seg noen friheter på tur. Så eg har i grunn kjøpt inn GPS halsbåndet like mye for vanlige skogsturer som jakt. Dette er for eg ikkje skal få hjerteinnfart når hunden stikker seg en tur.

 

Så eg såg på funksjon med "innkalling i halsbåndet" som ganske genial når den er innlært. Samt funksjon med nødlys hvis en ser hunden nerme seg trafikert vei.

 

(Det tispeskinne har fant ut at naboen 100m unna har høns/haner som går fritt ute fra tid til aen. Så GPS er alltid på nå slik at eg har en liten sjans til og averge uhell)

Edited by jallis_83
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...