Jump to content

PressureTrace og Win8?


Erlend Meyer

Recommended Posts

oh, steike, det ligger an til mye feilsøking på fremover.. ..jaja, nå vet man hva man skal se etter :trist:

Jeg skal legge unna alle usb-dingsene mine så ikke windows-hodene bruker dem.

 

Denne er ganske opplysende: http://zeptobars.ru/en/read/FTDI-FT232RL-real-vs-fake-supereal

(Se "Resume" og oppdateringer nede på siden.)

 

Ser ut som Profilic gjør noe av det samme som FTDI også.

Link to comment
Share on other sites

Nå skal det sies at FTDI har trekt den oppdateringen i etterkant grunnet brukerstorm mot dem. Men det kan nok bli en del uforståelige feilmeldinger rundt omkring. Det ser uansett ut som om pressuretrace bruker FTDI i sine produkter. Det kan være at brikkene ikke er originale, sånne ting skjer ofte.

Link to comment
Share on other sites

Vi fant en XP-maskin som gjorde jobben, det løste dagens økt med trykkskyting. Driverproblemene mot Win8 vet jeg ikke hva skyldes, RSI forklarer mangelen av drivere med at det ikke finnes signerte drivere. Uten å rote litt under panseret får en da ikke installert de, men selv om jeg løste det fungerer ikke enheten. De eksisterende driverne skal fungere på både 32-bit og 64-bit til og med Vista, men det er jo ikke gitt at de fungerer på W7/8 av den grunn.

Via VirtualBox/XP kom jeg lenger, faktisk så langt som at jeg fikk detektert enheten og installert driverne under installasjon av programmet. Etter at installasjonen var ferdig mistet jeg kontakten igjen. Men dette kan godt være generelle problemer med USB og VirtualBox, ser at andre også har problemer med det. Tipper jeg finner ut at det hvis jeg bare får satt meg ned en kveld uten forstyrrelser...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...