Jump to content

Bergans Finnmark på reinsjakt


Prasmus

Recommended Posts

Kompisen har denne. Fungerer utmerket til dette bruket. Pluss med denne er at sekken kan fjernes fra ramma og brukes til å bære jerykanner, ved eller annet. Dersom dette er aktuelt vurder denne. Ellers er norrøna sine storsekker og bergans powerframe også gode sekker til reinsjakta.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp storebror Powerframe hvis du skal ha Bergans. Det ser ut fra bildet ditt at du har båret større ting enn kalv før, og hvorfor begrense seg med en litt for trang sekk hvis du har rimelig normal kropp og bærekapasitet?

 

Jeg har båret mye med Powerframe og den fungerer supert både med lite og mye last.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Gammel tråd, men jeg prøvde Finnmark sekken med ca 30 kg i hos Friluftmagasinet mens jeg shoppet andre ting. Greit nok, det første jeg la merke til er at det ser utrolig gammeldags ut, bæresystemet er knapt nok noe system men om det passer så er det jo greit nok. Det neste var at det knirket og knaket helt utrolig i reimene som fester skulder- og hoftestropper. Vet ikke om det vil gi seg etter en stund men som den var i butikken orker ikke jeg å høre på lenge i hvert fall. Så kan man selvsagt si at det bare blir så tungt når man har fått dyr men for min del skal jeg ha med en del pakk inn og ut fra fjellet så det blir for mye.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Skal du ha en dedikert sekk til lange jakturer, så finnes langt bedre alternativer. Men det koster... SG Sky 5100/7400, EXO Mountain 3500/5500, Kifaru UL duplex frame med Markhor/Argali sekkepose, Kuiu Ultra 6000...

Har selv skaffet en SG Sky 5100, den skal testet om en ukes tid på reinsjakt. Kanon kvalitet!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...