Jump to content

Blaser R8 mot Boltrifle


Per Edvin

Recommended Posts

Hallo!

Jeg vurderer å bytte ut min Blaser r8 professional success med vanlig boltrifle!!!

Har vurdert å få meg en Schultz & Larsen Victory med KKC stokk eller en Suer 202 i stedet for R8'n.

Eller bytte ut Success stokken med en vanlig professional stokk!

Samt å kjøpe meg ei lettvekts rifle i tillegg som feks Kimber, Forbes, Browning eller Sako!

Eller Beholde Blaser'n og kjøpe meg ei lettvekts rifle i tillegg!

Noen som har noen synspunkter på dette?

Trenger hjelp til å bestemme meg :forvirra:

Hilsen

Per Edvin

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Så ønsker du en rifle av litt tyngre art (det har du) og en lettere.

 

Et "mellomalternativ" når du har en Blaser R8 er å kjøpe deg et ekstra skjefte i karbon, eks: http://www.christensen-europe.com/carbon-stocks/

 

Et lett kikkertsikte i tillegg så har du alt du trenger og fordelen av at all trening skjer med samme mekanisme.

Link to comment
Share on other sites

"Samt å kjøpe meg ei lettvekts rifle i tillegg som feks Kimber, Forbes, Browning eller Sako!"

 

Jeg har Sako 85 Finnlight i .308Win, og er veldig godt fornøyd med den, jeg har og en Browning X-Bolt i samme kaliber. Men her tenker jeg at Browning X-Bolt Nordic Light er et veldig godt alternativ!

 

Jeg mener oppriktig at Browning rifler ofte er undervurdert, min oppfatning og kunnskap og erfaring med Browning er meget god! Noen snakker om at avtrekket ikke er det beste, andre igjen synes det er greit og bra...for min egen del synes jeg ikke hverken avtrekkene på Sako Finnlight og Browning X-Bolt er fremtredende gode, men de er veldig gode nok! De er begge presise, og jeg føler at de er bygget skikkelig, kvalitetsfølelsen på stokken, er det nok Browning som har mest og fare med, Sako stokken er litt kjedelig, og traust.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...