Jump to content

Spesialrevolver (igjen)


UtenPatronerIngenPang

Recommended Posts

Inkjøp av spesialrevolver planlegges.


Nybegynner på revolver

.22

S&W

 

1. S&W 63

+ Rett i målekassen

+ 3” løp

- J-frame (spiralfjær)

Ok till nybegynner med børsemakker tuning, nytt sett med fjær etc?

 

2. S&W 617 4”

+ K-frame

+ Kan bli gott avtrekk

- Løp må byttes (2-3”?)

- Ramme lettes? (1140gr med 4” løp)

Samme gjeller tuning av børsemakker som før 63.

 

Ær ”all in” her, liker ikke utlagt siktelinje (estetiskt), men ellers så ær det Ingen budsjettbegrensninger. Vill ha ett gott nybegynnervåpen til spesialrevolver.

 

Takk på forhand!

 

 

Edited by UtenPatronerIngenPang
Link to comment
Share on other sites

Begge våpnene vil fungere. Jeg hadde tidligere en 17-4 med kuttet løp og lettet ramme, fungerte utmerket, men hadde ganske tungt avtrekk selv om den var tunet på alle tenkelige måter. Avtrekket må være litt tungt for å unngå for mange klikk. Solgte våpenet fordi jeg kjøpte en ombygd 686, men fant raskt ut at det ble unødvendig dyrt å skyte bare 38 special og pga kaliberbegrensning på flere baner kjøpte jeg også en S&W 63. Fordelen med denne sammenlignet med min 17-4 er lettere avtrekk. Ulempen er litt mindre grep, men det er mulig å få større grep også til J-frame. Som sagt, uansett hva du velger blir det ikke feil. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

PalSor skrev (1 time siden):

Begge våpnene vil fungere. Jeg hadde tidligere en 17-4 med kuttet løp og lettet ramme, fungerte utmerket, men hadde ganske tungt avtrekk selv om den var tunet på alle tenkelige måter. Avtrekket må være litt tungt for å unngå for mange klikk. Solgte våpenet fordi jeg kjøpte en ombygd 686, men fant raskt ut at det ble unødvendig dyrt å skyte bare 38 special og pga kaliberbegrensning på flere baner kjøpte jeg også en S&W 63. Fordelen med denne sammenlignet med min 17-4 er lettere avtrekk. Ulempen er litt mindre grep, men det er mulig å få større grep også til J-frame. Som sagt, uansett hva du velger blir det ikke feil. 

Ok takk før innspill. Ja har sett på Nill Griffs grep till 63, då jeg tenkt på just størrelsen på det originale på 63:n

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 686+ 2,5". Den går rett i kassa uten modifikasjoner. Det var nok en god dag hos Smith & Wesson den dagen den ble produsert for den var rimelig bra rett ut av esken. Likevel har jeg polert alt som poleres skal, skiftet til et fjærsett fra Wilson Combat og skiftet siktene til LPA. Uten budsjettbegrensninger ville jeg gått for en slik. Skulle gjerne hatt en med 6-skudds tønne i stedet for 7, men det var ikke å oppdrive. Har aldri opplevd en .22 med like godt (lett) avtrekk, og i tillegg lager den betydelig større hull i skiva. Eneste forbedring jeg kunne tenke meg var skjeftet, men av de som er små nok som jeg har prøvd er ingen bedre enn det originale.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...