Jump to content

"Slapt" sluttstykke på Howa 1500


heandaerke

Recommended Posts

Hei. Lånte bort Howa 1500 i kal.30.06 under elgjakta i høst og vedkommende ble plaget av at sluttstykket spratt opp ( kom borti kvist etc) og patronen gled ut av kammeret. Howaens sikring låser ikke sluttstykket og når det i tillegg sklir lett , så blir dette et problem når man bærer våpenet ordinært. Selv bruker jeg quickaskytterrein og bærer rifla på tvers over brystet og unngår dermed dette. Er det noen som har et tips på hva som kan gjøres uten at det koster mer enn skjorta?

Link to comment
Share on other sites

Hei. Lånte bort Howa 1500 i kal.30.06 under elgjakta i høst og vedkommende ble plaget av at sluttstykket spratt opp ( kom borti kvist etc) og patronen gled ut av kammeret. Howaens sikring låser ikke sluttstykket og når det i tillegg sklir lett , så blir dette et problem når man bærer våpenet ordinært. Selv bruker jeg quickaskytterrein og bærer rifla på tvers over brystet og unngår dermed dette. Er det noen som har et tips på hva som kan gjøres uten at det koster mer enn skjorta?

 

Har ett tips som ikke koster noen ting. Ikke gå borti kvist og lignende slik at sluttstykket spretter opp :mrgreen:

 

Har remington 700 som har samme sikring og aldri sett på "ulåst sluttstykke" som ett problem :?

Link to comment
Share on other sites

Jeg registerer ingen gode tips foreløpig. . Nå er det jo ikke så mye skog i Finnmark, men dessto mer småkjerr som man må gjennom. Av andre tips har jeg selv tenkt på feks strikk eller borrelås som holder hevearmen nede under vandring. Lurte også på om man kunne stramme fjære i sluttstykket slik at hevarmen ikke spratt opp så lett. Men jeg avventer inntil det dukker opp flere gode råd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...