Jump to content

KKC til Sako 85 s kasse


Recommended Posts

Kjøpte en brukt men ikke montert Sako KKC stokk. Er ikke beddet eller noe. Når jeg demonterer rifla ut fra Finnlight stokken, og skal ha den over i KKC. Så er utfresning i stokken der hvor rekylklakken skal ned i sporet sitt i stokken. Frest litt for langt ut i løpskanal. Noen som vet om KKC kommer med ekstra rekylklakk som er litt lenger enn den som står i original stokken? Gjelder kun small og xtra small kasser vil j tro.

Edited by Blaser_308
Link to comment
Share on other sites

S85 kom med to forskjellige rekylklakker alt ettersom hva stokken var laget av. Om utgangspunktet er en finnlight, så har du en slags 'L' til rekylklakk, og nå vet ikke jeg hva KKC har tenkt du skal bruke, men sannsynligvis den andre typen, som skrus fast og som er som en slags lengre plate.

Google 'sako 85 recoil lug'.

 

Finnlight 2 har kanskje en tredje variant, men den har jeg aldri sett.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Takk for svar Mr 79. Du satte meg på sporet. 

 

Sakset fra en Svensk side. 

 

Detta är Sako 85 orginal rekylklack som följer med deras modeller som har trä- eller laminatstock.

Denna rekylklack är formad som ett L och är längre än den rekylklack som följer med modellerna med syntetkolv.

Om ni exempelvis har en Sako 85 Syntet och vill uppgradera den med en KKC-kolv så måste ni köpa till denna rekylklack, eftersom KKC-kolven är utformad för den andra rekylklacken som medföljer träkolvar och laminatkolvar. I exemplet med KKC kan ni om ni är lite händig även fräsa ut ett nytt spår i kolven som passar den andra rekylklacken ni redan har.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...