Jump to content

Mellomlande med våpen i USA?


Recommended Posts

Hei godtfolk,

 

Jeg skal for første gang ut og fly internasjonalt med våpen, og etter å ha hørt diverse skrekkhistorier er jeg noe var på hvor jeg skal legge ruta. Endelig destinasjon er villmarken i Canada. De beste flybillettene jeg har funnet har en mellomlanding i New York, USA. Jeg kjenner ingen som har mellomlandet i Statene med våpen, og lurer derfor på om det er en ok plass for transit, eller vil TSA/sikkerhetsvakter gi meg masse problemer? Og må man gjøre noe spesielt på transittflyplassen, eller går alt "automagisk"?

Har for ordens skyld prøvd å både maile og ringe TSA for å høre, men telefonkøen var på godt over 42 timer, så det ga jeg opp :)

Takker for alle svar!

Link to comment
Share on other sites

It all depends...

 

Do you have a " hot transit" where your baggage is checked through to destination? If so then it won't be a problem.If you have to take possession of the weapon/s and check them in again at another carriers desk then you will legally be required as a " non resident alien " to be in possession of a valid New York state hunting licence.

 

As bizarre as this sounds it is the only legal way you can be in possession of a firearm unless you have applied to the NSA for import permission for sports shooting,competition or trade purposes. 

 

Apply for your NY hunting permit online.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar!

Slik jeg leser den foreslåtte reiseruten, så er det en "hot transit", men basert på det dere sier og min manglende tillit til TSA så tror jeg det tryggeste er å velge den lange veien rundt :) Tør rett og slett ikke risikere at de stikker av med bjørnebeskyttelsen min.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...