Jump to content

Egen kategori for 'digital optikk'?


Red FR

Recommended Posts

Jeg har tatt meg selv i å stoppe å åpne tråder under optikk angående nyheter innen digitale sikter, fordi de er mindre optikk, og mer digitale... sikter, og digitale spottere.

Selv bruker jeg bare digitalt, på grunn av opptaksfunksjonen -- og har konvensjonell optikk kun i tilfelle forbud eller uforutsette strømproblemer.

Med tanke på hvor stille man bør sitte i båten angående hva man kaller disse, med hensyn til hvilke ideer navnet alene kan gi folkevalgte og ansatte i departementer og direktorater om man velger å bruke 'feil' navn -- som minner om 'silencer'-styret i USA -- så tenker jeg 'digital optikk' er en fin fellesbetegnelse som kan gi kategorien for digitale sikter og spottere litt sårt trengt beskyttelse mot misforstått kritikk fundert på navnet alene.

Digitale sikter og digitale spottere er en god beskrivelse for den jevne og generelt sett ønskede bruken, tross alt.
De fleste av oss jakter ikke om natten eller etter skumring, av sporingshensyn, med digitale sikter og spottere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...