Jump to content

Militær 30-06


Tredve null seks

Recommended Posts

Jeg har et par erfaringer å dele.
Jeg har eid en Mauser M98 Hv Mauser i et par år nå og har skutt over 1000 skudd nå, av de 1000 er kun 20 moderne fabrikkammo av type Fiocchi 147gr FMJ, ellers har jeg kun skutt forskjellig Raufoss og amerikansk ammo, det meste fra sent 50 og 60 tall.
Her er litt av hva jeg har erfart

Kronepatroner (Tambak)-Klumpete krutt, helt ubrukelig

Grønn Rano-Fabelaktig, ingen feil så langt

Ymse Raufoss militærammo-Grei presisjon, et par klikk per 100 skudd.

Dessverre så begynner det å bli mer og mer sjeldent med overskudds 30-06 så jeg leter daglig på alle tenkelige sider.

Jeg begynner å vurdere å snakke med GLW om import av ammo fra statene, men det blir fort litt vel dyrt

Hva tenker dere?

Link to comment
Share on other sites

Tredve null seks skrev (14 minutter siden):

Kronepatroner (Tambak)-Klumpete krutt, helt ubrukelig.

 

Jeg begynner å vurdere å snakke med GLW om import av ammo fra statene, men det blir fort litt vel dyrt.

Ja, disse patronene er lite "lagringsvennlige". Klumpete krutt samsvarer med min erfafing. Flere tråder om dette.

 

Import fra USA ville jeg ikke satset på. Høy dollarkurs slår negativt ut. Begynn heller å lade selv, .30-06 er en enkel patron for hjemmeladere.

Link to comment
Share on other sites

Sølvrev skrev (2 minutter siden):

Import fra USA ville jeg ikke satset på. Høy dollarkurs slår negativt ut. Begynn heller å lade selv, .30-06 er en enkel patron for hjemmeladere.

Jeg får nok prøve å starte opp med hjemmeladning før det tørker helt ut, militærpatroner har vel Berdan hylser som ikke er like ladevenlige?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...