Mazeking Posted October 8, 2023 Share Posted October 8, 2023 (edited) Jeg sendte inn våpensøknad på flere pistoler i september. Nå i Oktober fikk jeg et brev fra Politiet med spørsmål om dokumentasjon om aktivitet. Dette sendte jeg på epost dagen etter. Fikk «takk» og «da har vi det vi trenger» fra Politiet påfølgende dag. Hva betyr dette? Siler de innkommende søknader for riktig dokumentasjon FØR de behandler dem mange uker/måneder senere, eller betyr dette at de faktisk er i gang med å behandle min våpensøknad? I følge nettsidene til politiet er det i Oslo nå 20-30 ukers behandlingstid, og jeg sendte inn min for 4 uker siden. Har dog hørt fra andre at behandlingstiden kan være betraktelige hurtigere enn annonsert. Edited October 8, 2023 by Mazeking Linjeskift Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razorback Posted October 8, 2023 Share Posted October 8, 2023 Vil anta de har begynt på dine nå da. Har ikke hatt behov for å ettersende noe, men hørt fra andre at det har gått fort når de har måttet ettersende. Har også hørt at noen kontorer "ser raskt over" og purrer opp det som måtte mangle, men da ca 5-7 dager etter postlegging(eller 1-2 dager ved innlevering selv i skranke. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mazeking Posted October 8, 2023 Author Share Posted October 8, 2023 3 hours ago, Razorback said: Vil anta de har begynt på dine nå da. Har ikke hatt behov for å ettersende noe, men hørt fra andre at det har gått fort når de har måttet ettersende. Har også hørt at noen kontorer "ser raskt over" og purrer opp det som måtte mangle, men da ca 5-7 dager etter postlegging(eller 1-2 dager ved innlevering selv i skranke. Woho! Spennende som fy dette da! Hadde vært helt gull å få papirene i posten i disse tider. Høsten er lang og mørk det hadde absolutt vært gøy å kunne bruke høsten på å tune og bli godt kjent med sine egne nyervervede våpen fremfor å få nytt halvgreit lånevåpen hver gang man er på skytebanen. Lever i spenning her nå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mazeking Posted October 16, 2023 Author Share Posted October 16, 2023 OP her. Der kom jaggu våpengebyret! Det er rundt 6 uker siden jeg sendte inn søknad på 4 håndvåpen i Oslo. Jeg er rett og slett imponert over behandlingstiden. Trodde det ville ta 20-30 uker å få behandlet søknaden. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mazeking Posted October 26, 2023 Author Share Posted October 26, 2023 Og der kom papirene signert fra Politiet! Altså 10 dager mellom betalt gebyr og kjøpstillatelser mottatt i posten. Det er nå ca 7 uker siden jeg sendte inn søknaden til våpenkontoret i Oslo. Dette gikk rasende raskt. Jeg hadde jaktvåpen fra før og det har nok gjort søknadsprosessene raskere. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts