Jump to content

Stegene under behandling av våpensøknad


Mazeking

Recommended Posts

Jeg sendte inn våpensøknad på flere pistoler i september. Nå i Oktober fikk jeg et brev fra Politiet med spørsmål om dokumentasjon om aktivitet. Dette sendte jeg på epost dagen etter. Fikk «takk» og «da har vi det vi trenger» fra Politiet påfølgende dag.
 

Hva betyr dette? Siler de innkommende søknader for riktig dokumentasjon FØR de behandler dem mange uker/måneder senere, eller betyr dette at de faktisk er i gang med å behandle min våpensøknad? I følge nettsidene til politiet er det i Oslo nå 20-30 ukers behandlingstid, og jeg sendte inn min for 4 uker siden. Har dog hørt fra andre at behandlingstiden kan være betraktelige hurtigere enn annonsert.

Edited by Mazeking
Linjeskift
Link to comment
Share on other sites

Vil anta de har begynt på dine nå da.

Har ikke hatt behov for å ettersende noe, men hørt fra andre at det har gått fort når de har måttet ettersende.

Har også hørt at noen kontorer "ser raskt over" og purrer opp det som måtte mangle, men da ca 5-7 dager etter postlegging(eller 1-2 dager ved innlevering selv i skranke.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Razorback said:

Vil anta de har begynt på dine nå da.

Har ikke hatt behov for å ettersende noe, men hørt fra andre at det har gått fort når de har måttet ettersende.

Har også hørt at noen kontorer "ser raskt over" og purrer opp det som måtte mangle, men da ca 5-7 dager etter postlegging(eller 1-2 dager ved innlevering selv i skranke.

 Woho! Spennende som fy dette da! Hadde vært helt gull å få papirene i posten i disse tider. Høsten er lang og mørk det hadde absolutt vært gøy å kunne bruke høsten på å tune og bli godt kjent med sine egne nyervervede våpen fremfor å få nytt halvgreit lånevåpen hver gang man er på skytebanen.

 

Lever i spenning her nå!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Og der kom papirene signert fra Politiet!

Altså 10 dager mellom betalt gebyr og kjøpstillatelser mottatt i posten.

 

Det er nå ca 7 uker siden jeg sendte inn søknaden til våpenkontoret i Oslo. Dette gikk rasende raskt. Jeg hadde jaktvåpen fra før og det har nok gjort søknadsprosessene raskere.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...