Jump to content

Bytte av retikkel på Victory


HEF

Recommended Posts

@HEF.

 

Du kan sende den inn til Zeiss for bytte av retikkel. Om du tar det direkte med Zeiss Norge eller om du går via der du kjøpte den spiller ingen rolle.

Kikkerten blir sendt til Tyskland for denne jobben, så du må påregne å være uten noen uker...

Link to comment
Share on other sites

Da er det vel kanskje billigere å selge denne og kjøpe en ny med riktig retikkel. Ville hvertfall sjekket dette først. Hvilken er det du har og hvilket retikkel ønsker du å bytte inn i?

 

 

Ønsker egentlig ikke bytte med det første, men etter nettopp å ha kjøpt en 2,5-10x50 med ret. 60 og lysprikk(Nærmere bestemt BP II #60), men uten medforstørrende retikkel, ble det påpekt fra et hold at jeg kanskje burde hatt medforstørrende allikevel. Ettersom jeg har pocketrangefindern (PRF Victory), ser jeg ikke like stort behov for det medforstørrende da jeg enkelt og greit måler avstander og overanhold i ett. Men hvis folk har meninger om hva som er fordelaktig med slike medforstørrende stolper,så SKYT INN.

 

Siktet skal brukes til det meste, men neste uke er det toppjakt som står for tur, og da er det greit å ikke ha et medforstørrende ret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...