Jump to content

Verdt å begyne med haglelading?


hleth

Recommended Posts

Hei.
Med dagens priser og tilgang på miljø patroner, ville det ha lønt seg å begynne med hjemmelading? Ser at selv stålpatroner fort kan koste 10kr/stk enkelte plasser (kal 20.).
Hva er kostpris på en vismut/tungsten-matrix patron, hvis man ser bort fra ladeutstyret som trengs?
Åssen er tilgangen på komponenter, må det meste importeres? Og er det eventuelt en grei sak?

Henning
 

Link to comment
Share on other sites

Er jo grisemorro og lade sjøl :D

 

Prismessig.. Jeg ladet i fjor høykvalitet blyammo til ca 5,- i komponenter. 

 

Vismuth ser jeg er mulig skaffe til ca 20 dollar pr pound. som blir ca 200 for 450 gram... 450 gram gir 16 patroner i 28grams.. som gir en kost på 15,50 (m 25% mva) pluss kost for krutt,hette wad.. Tipper ca 19,- pr smell.... Da ser jeg helt bort fra frakt :P

 

Krutt\hylser finnes å skaffe i norge.. Forladning\wads er mulig skaffe fra Italia bl.a.. Busmuth fra USA evt England(klype salt)

 

I utgangspunktet ikke supervanskelig og skaffe komponenter, men man må undersøke en del, finne fram i jungelen å bestille ulike steder :)

 

MEN, og ett stort MEN, det er givende å lage egne haglepatroner, faktisk imo gøyere enn rifleammo ;)

 

K

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...