Jump to content

Fiberproppsmøring


KragM1912

Recommended Posts

Hei jeg har bestilt meg noen fiberpropper/fiber wads fra dixie gunworks men jeg tror ikke de er «smørt».

Lurte på om noen visste hvordan man smører slike

Leste på et amerikansk forum der en varmet opp parafin i en kjele og la proppene nedi, så tok de ut og la de på en klut på tørk og da det fungerte fint. Men er det noen som har noen bedre ideer? Er jeg nødt til å smøre de?

Skal bruke de i plasthylser med svartkrutt. 

Så skal jeg ha skilling over kruttet selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

Om du ikke smører dem så blir det mye hardt slam i løpet. Min erfaring er også at du får dårligere skuddbilder siden den går lettere i filler. 

Bruk mer så en enkel pappskilling over kruttet. Jeg bruker et nitrocard på rundt 3mm over kruttet og en pappskilling under haglene. 

Jeg har ikke noen veldig gode tips til smøring. Jeg har bare smeltet lurium i en kakeboks, hatt en gitt mengde fiberwads oppi og ristet litt med lokket på. 

Link to comment
Share on other sites

tailgunner skrev (9 timer siden):

Om du ikke smører dem så blir det mye hardt slam i løpet. Min erfaring er også at du får dårligere skuddbilder siden den går lettere i filler. 

Bruk mer så en enkel pappskilling over kruttet. Jeg bruker et nitrocard på rundt 3mm over kruttet og en pappskilling under haglene. 

Jeg har ikke noen veldig gode tips til smøring. Jeg har bare smeltet lurium i en kakeboks, hatt en gitt mengde fiberwads oppi og ristet litt med lokket på. 

Javel takker for svar! Da får jeg prøve å smøre de på et vis og lage meg noen pappskillinger🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...