Jump to content

153gr A-tip og N565 i 6,5PRC


fredriko

Recommended Posts

Hei, 

 

holder på og lade opp 153gr A-tip med N565 til min 6,5PRC

Jeg bruker alltid publiserte ladetabeller fra kuleprodusenter eller kruttprodusenter, GRT brukes for å sammenligne, normalt sett når jeg lader til min 22-250 eller 30.06AI så stemmer utgitte ladedata ganske bra med hastighet i GRT etter jeg har kronografert, 

men her er det stor variasjon, vet at jeg ALLTID skal følge ladetabellen og det er fasiten, men kan det tenkes at ladedataene på denne kula til dette kaliberet er litt i snilleste laget? 

i dette tilfellet her så stemmer min pipelengde, tennhetter og C.O.L 100% med det kruttprodusent har brukt.

jeg har lagt inn noen grain over maks i GRT for å se hvor langt opp jeg må for at den skal simulere samme hastighet som Vihtavouri har oppgitt.

 

 

A-tip 1.JPG

 

Her har jeg lagt inn 54.00gr som maks og da viser GRT 843.1 m/s 

 

a tp5.JPG

atip6.JPG

Edited by fredriko
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, fredriko said:

men kan det tenkes at ladedataene på denne kula til dette kaliberet er litt i snilleste laget? 

Det er ikke godt å si siden de ikke oppgir trykkdata?


 

22 hours ago, fredriko said:

jeg har lagt inn noen grain over maks i GRT for å se hvor langt opp jeg må for at den skal simulere samme hastighet som Vihtavouri har oppgitt.

Dette skjønner jeg ikke? Vihtavouri har maks med fart 825 m/s. Du oppgir en ladning fra GRT med fart på 843 m/s? Det er ikke samme fart som 825..

 

Egentlig så er ikke dette så mye å lure på. Det er vel bare å lade og skyte og se hvilken fart du får i egen rifle. Så kan du jo ta en vurdering da om det er en slapp ladning i Vihtavouri sin tabell.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...