Jump to content

Lading av papirvikla kuler, eit spørsmål om fyllingsgrad


stigamundsen

Recommended Posts

Mens eg venter på støypeform for papirvikla kuler driv eg og myser litt i forskjellige lademanualar. Har lest (eit par gonger) Paul Mathews bok The Paper Jacket, og der skriv han at han har hatt best resultat med komprimerte kruttladningar. No kan eg kanskje finne ladedata for tilsvarande kulevekt, om en ikkje blykuler, som er komprimerte, men ofte gjeld dette krutt som ikkje er å få tak i her på berget. I den forbindelsen har eg tenkt litt på følgande: om ein går for eit for patrona saktebrennande krutt, kan ein då nokonlunde trygt lade seg opp til komprimerte ladningar? 

 

Eit eksempel. Har tenkt å lade papirvikla kuler i 358 Winchester. Her har eg ladedata for tildømes N133 og N135. Om eg går opp til N140/N160 og lader komprimerte ladningar med dette kruttet. Korleis vil dette påvirke trykket? 

 

Veit eg er ute på tynn is her. Eg heller ikkje nødvendigvis ute etter anbefalingar. Men det er mange kloke skallar her inne som har mykje kunskap. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen erfaring med papirviklede kuler, og er bare lett belest på "forum-nivå" når det gjelder dette. 

 

Bruk av krutt, som vanligvis betraktes som for langsomme for bruken, er jo en mye brukt strategi for å holde trykket nede med blykuler. Så lenge kruttet er "tregt nok", og fyller hylsa godt, er dette trygt. 

 

Men ulike kruttsorter har litt ulike krav til trykk for konsistent forbrenning, og vil kunne fungere litt ulikt under slike betingelser. Jeg tror dette ofte har med impregnering å gjøre.

 

Reduksjonsladninger med N140 har ikke fungert så bra for meg, tendenser til etterbrenner i kaldt vær. N150 har faktisk fungert bedre (grovere krutt, mindre flammehemmere?). N160 har jeg ikke forsøkt. 

Av Normakruttene har jeg observert at N4 faktisk er ganske velfungerende ved litt lavere arbeidstrykk. Og Norma 204, den tamme fetteren, er ett av Normakruttene med lavest andel impregnering.

 

Hvis jeg skulle forsøke med papirviklede kuler i .358win, ville jeg forsøkt Vihta N150 eller Vectan Tubal 5000 (lavere massetetthet, og brenner også tilsynelatende bra ved litt lavere trykk).

 

Lykke til, og hold oss gjerne oppdatert om dette spennende prosjektet! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

God informasjon som vanleg, @spindrift. Takkar. Då var eg ikkje heilt ute på viddene. 

 

Støypeforma skulle vere klar til forsendelse over dammen om ikkje så lenge. Bestillt ei form frå Accurate Molds med to design. Den andre er og ei kule i kaliber 35. Ei 280-grainer :-) Men denne er tiltenkt pulverlakkering. Spanande med nye støypeformer!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...