Jump to content

Ny Salong af ukendt merke !


DKjeger

Recommended Posts

Hallo Har kjøpt mig en Salong Rifle 22lr for 1000kr som hedder Tyrol 5022 og er "Made in Austria" og lurer på om noen har erfaring med denne modellen og om et S&M 4x32mm eller Kahles Helia i 4x26mm fast forstørrelse hadde været fint på den ?

 

Tak for svar :)

Edited by DKjeger
Link to comment
Share on other sites

DKjeger skrev (3 timer siden):

Hallo Har kjøpt mig en Salong Rifle 22lr for 1000kr som hedder Tyrol 5022 og er "Made in Austria" og lurer på om noen har erfaring med denne modellen og om et S&M 4x32mm eller Kahles Helia i 4x26mm fast forstørrelse hadde været fint på den ?

 

Tak for svar :)

S&M på salongen...

Link to comment
Share on other sites

TYROL MOD. 5022:

En bekjent dukket opp med en slik rifle i helgen, jeg fikk prøve den et par serier og fikk tatt noen bilder. Mitt inntrykk var at dette var en billig versjon. Jeg vet lite om disse, men kjapp googling viste at denne er levert med flere mer påkostede variasjoner av skjefter. Bilder viser nøttetre og fine nettskjeringer m.m. Denne her derimot har en kjedelig og billig stokk, en kvist i stokken er sluppet gjennom kvalitetskontrollen. Rifla hadde en funksjonsfeil hvor utkast av tomhylsen gikk dårlig, en av fem ble kastet ut, ellers ble tomhylsene liggende i utkasteråpningen og måtte plukkes ut. Når jeg tok sluttstykket bestemt tilbake for å kaste ut tomhylsen løsnet sluttstykket og kom helt ut. Noe var slitt og burde repareres. Rifla har som vi ser sidemontasje for kikkerten.

1 TYROL.JPG

Sikkert ikke usannsynlig at disse kan stamme fra 50-tallet en gang, nesten litt antikk. 

 

2 TYROL.JPG

 

3 TYROL.JPG

Logoen kan ligne mye på min VOERE fra 1971, men ellers helt ulik mekanisme.

 

4 TYROL.JPG

 

5 TYROL.JPG

 

6 TYROL.JPG

Skjefte på dette eksemplaret er svært lite forseggjort, en kvist har fått bli med.

 

7 TYROL.JPG

Magasinutløseren må skyves hardt fremover og litt plundrete og upraktisk. 

 

8 TYROL.JPG

En sidemontert kikkert, trangt som et sugerør. 

9 TYROL.JPG

 

10 TYROL.JPG

Edited by Vaquero
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...