Jump to content

Easyhit PXS 2000 noen som har testet denne?


Martin12

Recommended Posts

Noen som har testet denne og som kan kommentere på om den fungerer bra til jakt. Jeg jakter for det meste rype og grågås. Kom gjerne med andre alternativ, har venstredominant øye men skyter med høgre. Har frem til no lukket venstre øye under skyting. Tenker derfor sikte kan være tingen.

Link to comment
Share on other sites

Eier en slik en men har kun brukt den på leirduer (Benelli Supersport 1/2 auto). Siktet har samlet støv siden jeg kjøpte det for en del år tilbake (aldri testet på jakt). Er i ca samme situasjon som deg ("svakt" venstredominant øye men skyter med høyre). Mitt inntrykk er at ringen/optikken (lysstyrken) blir litt for svak for meg personlig men dette kan kanskje være individuelt. I tillegg lager festeanordningen merker på sikteskinna på hagla (litt spisse skruer) men dette kan man muligens ikke komme utenom da man må stramme litt til pga rekyl. Man kan jo heller ikke justere siktet/endre treffpunktet på denne typer sikter uten at jeg kan si om dette er av stor betydning. Usikker på hvordan dette vil oppføre seg i regnvær også.
image.png.0fbde0459a2303d6a1d93b2497d33df6.png

Har lukta litt på dyrere sikter ala Aimpoint micro S-1 og vil muligens lande på noe ala dette om jeg blir mer aktiv med hagla (igjen). Trening er vel uansett det viktigste her - uansett hva man går for.

Link to comment
Share on other sites

Har du/dere prøvd en vanlig fiberoptisk EasyHit - en billig enkel løsning som "tvinger" høgre øye å ta over dominans (skytte fra høgre). Finnes i ulike lengde og to forskjellige Diam-2,5/3,0 mm-på kornet. Enkel å montere,-tape som sitter. 

20230425_224717.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...