Jump to content

FrankensteinRuger mk iv


338x74r

Recommended Posts

Etter å ha oppgradert alt unntatt låskassen på en Ruger 10/22 er neste prosjekt 22/45. 
 

Her fant jeg nettopp ut at det kanskje går an å kjøpe de tre hoveddelene separat og bygge sin egen Frankensteinpistol uten å måtte kjøpe en Ruger først og deretter skifte alt. 

 

Det jeg spekulerer på nå er: 

- Tandemkross aluminium handle / lower receiver med alle avtrekksdeler oppgradert.

- Tactical Solutions løp og upper receiver. Kanskje to så jeg lett kan skifte mellom jernsikter og optikk.  

- Sluttstykke, enten originalt når tilgjengelig eller Volquartsen. 

Dette er helt sikker overkill, men det er jo gøy med prosjekter. Har handlet med en US FFL dealer før, men hvordan ser våpenkontoret på slike prosjekter? Holder det med en samlesøknad, eller må jeg dele det opp og spekke detaljene? (Alt kommer i samme pakke antar jeg) 

Edited by 338x74r
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Så artig! :D Jeg har tenkt i de samme baner, alle trenger vel en skikkelig frankenstein til finfelt? ^^ 

 

Jeg er egentlig klar til å sende søknader nå, vil det være en fordel om vi handler sammen? Er det i det hele tatt en mulighet? Jeg har nemlig ingen kontakt med noen FFL i statene..

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Oppdatering:

Det ble en forenklet løsning, da full Frankensteinpakke ble for komplisert og tidkrevende. Kjøpte ny 22/45 target. Har så satt inn sear, avtrekker, blast shield, fiberoptisk forsikte, sikring, hammer og tenn-nål fra Tandemkross samt sleideutløser og magasinutløser, base pads og nye magasinfjærer fra Volquartsen. Ekstraktorklo har jeg foreløpig ikke fått løs. 

Edited by 338x74r
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nå er jeg på utkikk etter ny fjær til avtrekkeren. Har fått råd om at avtrekket kan bli en del lettere hvis jeg klipper litt av fjæren som sitter øverst og presser mot disconnector. Men hvor får man kjøpt fjær?   Tør ikke klippe før jeg har back-up. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...