Jump to content

Hvilken Ruger mk iv bør jeg kjøpe ?


338x74r

Recommended Posts

Skal kjøpe en Ruger mark iv 22LR. Bruksområder er sivilpistol klasse 5 og mengdetrening for IPSC classic. Den skal få nytt avtrekk og fiberoptisk forsikte.
Jeg vil også helst ha den gjenget for å kunne sette på comp/demper og lett avtagbart rødpunktsikte for sivilpistol. 


Det enkleste er vel en standard 22/45 som jeg eventuelt får gjenget løpet på og flyttet forsiktet litt lengre bak samt skifter avtrekksdelene til. Er dette kurant å få gjort? 
 

Det mer kompliserte er å kjøpe en (helst rustfri) vanlig mark iv som er ferdig gjenget som jeg kjøper en ny grepsramme med 1911 grepsvinkel og komplett forbedret avtrekk til. Da tror jeg også vekten kommer nærmest 1911. 

Noen som har gode råd ? 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en 22/45 Lite (lik bildet over men annen farge).

Og ønsker du gjenget løp for demper og enkel montering av optikk, er klart det enkleste å kjøpe en modell som kommer med dette fra fabrikk. I 22/45 serien er det da Lite eller Tactical.

Svart Lite koster 11k, Tactical koster 10k hos Våpensøilen. 

Intersport Bogstaddveien har en 22/45 Lite i svart på lager til 10500 og vanlig non-22/45 til en tusenlapp mindre. Men du får ikke gjenget og montasje for en tusenlapp

https://www.intersport-bogstadveien.no/22-lr._21972.html

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

vsmeen skrev (1 time siden):

4CA698EF-CFBE-4A4D-B24E-0D543F3CC542.jpeg.f3ee524e806f65a400b459891ff8e5be.jpeg


Blir en sånn helt feil?


Til sivilpistol med rødpunkt er vel denne nær optimal, men det ser ut som kort  siktelinje for vanlige sikter. Håper butikkene får nye leveranser snart, det er veldig lite på lager nå. Dette må jo kjennes på. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...