Jump to content

Hvordan er det egentlig med AICS magasin og 6,5x55?


Pipe

Recommended Posts

Leker med tanken om et prosjekt, men da ender jeg opp med denne typen magasinløsning. Aldri hatt noe annet magasin enn sauer 200str, så nysgjerrig på høre hva folk tenker om saken. Har hørt at de er noe dritt, men uten å selv ha testa det så skal jeg ikke stille meg bak en enkelt manns utsagn. Sett at Hansen lager custom rifler med denne typen magasin, så da regner jeg nå med de fungerer..

 

Setter pris på feedback :) 

 

Tenkt å bruke noe slikt image.png.3630115b5dbb8130b4588b1b00965b17.png

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil si de fungerer bra nok, men noen ganger klunder man litt før de fungerer.

Vanlig prosedyre her i gården er å slipe "leppene" med 1000 papir for å få vekk skarpe kanter og få betydelig svakere riper i hylsa. Dersom kantene er skarpe og presset er stort nok vil hylsa bli skrapet opp ettersom metallet er svakere en magasinets. Sånn rent erfaringsmessig vil jeg nok si du aldri kommer de unna noen merker på hylsa med stålmagasin, men du kommer deg på ett nivå der du ikke greier å sette fast neglen. Alt i alt så blir de bare i veien om du har litt for mye OCD på laderommet.

Ellers så kan du justere mating, ved å bøye leppene riktig til ditt bruk. Eksempelvis kan du få patronen lengre opp i kammeret dersom du lager større åpning mellom leppene. Da vil patronen ligge høyere og dermed mate annerledes og visa versa. 

 

Alt i alt, de fungerer selv på x55 :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...