Jump to content

CZ Shadow 2 vs. Tanfoglio Limited Custom GK


one

Recommended Posts

Hei.
Ny skytter som skal kjøpe sin første 9mm.
Har sett på en del våpen og man blir jo litt usikker da det er mye å velge i.
Ser for meg mest Felt i første omgang men ønsker å skyte Dynamisk etterhvert.
Ser for meg et våpen som kan fungere bra i Felt og som også vil fungere i Dynamisk.
Jeg kan kjøpe en brukt Tanfoglio Limited Custom GK til 15' og en ny CZ Shadow 2 til rundt 16-17'.
Hva ville dere valgt?
Evt. om det er andre bedre alternativer til rundt 15-18'.

Edited by one
Link to comment
Share on other sites

Hørt noen si rammen sprekker etter 30 000 skudd på den ene og 30 001 på den andre så den er klart overlegen, husker ikke hvilken. Begge funker utmerket til både felt og dynamisk.

Forskjellene rett fra fabrikken er vilkårlige, tafs på de og kjenn etter selv. Ellers vet jeg at S2 har mye mer ettermarkeds opplegg skulle du ønske å synke enda mer penger i det.

 

Selv er jeg i et rart, gnient lite mindretall som foretrekker Shadow 1 pga både pris og grep, det dukker opp noen latterlige bra tilbud på finn i ny og ne. Den har ikke samme backstrap som S2 og Tanfo, så brukte mellomlegget på ammo heller, og tror du skal være bra flink for å utnytte det lille du tjener på presisjonen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tanfoglio Limited Custom er single action only og har et bedre avtrekk enn Shadow 2 som er double action/singel action. Begge er bra pistoler, men hvis du tenker litt frem i tid og med Dynamisk i tankene, så kan du bare bruke Tanfoglioen i klassen Standard og Open og da har du en liten handikap siden du skyter minor.

 

Hvorfor ikke kjøpe begge to? En til grov og en til militær?.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...