Jump to content

Grepsstørrelse


Jornare

Recommended Posts

Hei, driver og ser på Pardini i kal. 22, og lurer litt på hvordan størrelsen på grepet er i forhold til håndstørrelse. Jeg har ei ganske standard herrehånd, og bruker størrelse 9 og 10 i hansker. På benelli mp90 som jeg skyter med i dag, har jeg et Nill grep i L. Men da jeg prøvde Pardini med L, passet ikke det hånden min. Våpenet var ikke justert til min hånd, men selve grepet føltes for stort. Er det noen som har erfaring med både benelli mp90 og pardini sp, og som vil mene om hvilken grepsstørelse jeg må ha? Jeg skal prøve et par andre våpen i tillegg, slik at jeg kan bedømme selv. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nettopp kjøpt en Pardini og valgte L grep. Jeg har lange fingre og håndflatene er også ganske lange, men ikke så brede. Før jeg kjøpte min egen Pardini har jeg jevnlig lånt en annen Pardini med M grep og selv om det gikk helt fint å skyte med denne så passer L bedre til meg pga lengden. Det er ikke veldig stor forskjell på M og L og det er i hvertfall 4 andre i klubben som har Pardini med M grep og som er fornøyd med det. Jeg bruker aldri mindre enn størrelse 10 i hansker for å få plass til fingrene, ofte velger jeg størrelse 11. Jeg har ikke skutt med Benelli så kan ikke uttale meg om hvordan det er. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...