Jump to content

Justere inn rødpunkt


arg

Recommended Posts

Tenker å montere rødpunkt på min 9mm pistol, kommer til å bruke laser (Boresighter) til å sikte det inn.

 

Spørsmålet er, om jeg sikter i dette på ca 10 meter (det kan jeg styre og stelle med hjemme) hvordan vil da presisjonen være på la oss si 25 meter? Går det an å si noe om dette?

Link to comment
Share on other sites

Det finner du av når du skyter. Mest sannsynlig kommer du til å ligge noe over ettersom det blir første krysningspunkt på 10 meter. Hvor mye over kommer helt annet på ladningen, kulevekt, pipelengde, etc.
Sist jeg skjøyt inn på 7 meter, så var jeg midt på på 60 meter med Fiocchi 115 gr i en 4.25" pipe

Link to comment
Share on other sites

Carl Volt skrev (4 timer siden):

Det finner du av når du skyter. Mest sannsynlig kommer du til å ligge noe over ettersom det blir første krysningspunkt på 10 meter. Hvor mye over kommer helt annet på ladningen, kulevekt, pipelengde, etc.
Sist jeg skjøyt inn på 7 meter, så var jeg midt på på 60 meter med Fiocchi 115 gr i en 4.25" pipe

Takk for svar. Skal prøve meg litt frem. Har lest littegrann rundt, og prøver å få justert inn på ca 25m. Da skal vist ikke samlingene bli så gale om man også skyter på litt kortere hold, vistnok bedre den veien enn å skyte inn på kortere hold og så prøve å samle på lengre hold.

Edited by arg
Skrivefeil
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...