Jump to content

Termisk spotter. Anbefalinger? Tips…


jaahn

Recommended Posts

Hei!

 

Skal kjøpe meg en billig termisk spotter.


Har sett på Pulsar Axion XM30F. Noen som har denne?

 

Bruksområde er rev, elg og skogsfuggeljakt.

 

Er det noen som vet om det er mulig å oppdage skogsfuggel på lang avstand med termisk? Pulsar sier selv man kan oppdage varme om objektet er 1,8 m på over 1000 m avstand. Hvordan er det da med en tiur eller en rev på 300 m?

 

Kom gjerne med anbefalinger til termisk spotter til under 20K.

 

Mvh J

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

jeg har prøvd den litt, og den er ok, men ikke bra. Kjøp en Hickmicro Owl 35mm. Den gir veldig mye mer igjen for pengene enn pulsar. Med 640x512(XF) versjonen ser du elg og hjort på ett par kilometer i gode forhold. Mao så funker det på hold, og med 35mm linse har den stort nok synsfelt til at den duger fint i skogen. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ospa skrev (11 minutter siden):

Hei

 

jeg har prøvd den litt, og den er ok, men ikke bra. Kjøp en Hickmicro Owl 35mm. Den gir veldig mye mer igjen for pengene enn pulsar. Med 640x512(XF) versjonen ser du elg og hjort på ett par kilometer i gode forhold. Mao så funker det på hold, og med 35mm linse har den stort nok synsfelt til at den duger fint i skogen. 


Takk for tips! Ser den er en del større. Hvordan er det å oppdage rev eller storfugl på 300 m? Er det mulig?

Link to comment
Share on other sites

O

jaahn skrev (23 minutter siden):

Ok kult. Hva er gode forhold for en termisk?

Overskyet, jevn temperatur. Ved sollys varmes fjell og steiner opp. Derfor er morgentimene gjerne veldig fine. Klarvær (ikke yr/tåke) og overskyet er ideelt 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...