Jump to content

Finnes denne jaktdressen? Hvilken fyller flest krav?


Jørgen

Recommended Posts

Hei!
Det begynner å bli tid for en ny jaktdress. Etter å ha jaktet i 25år, så begynner jeg å ha en viss formening til hva jeg vil ha. De siste dressene har vært Harkila, og jeg har vært fornøyd med kvaliteten, men pr nå så ser det ikke ut som de har en dress som fyller mine ønsker.  Derfor spør jeg dere. Finnes drømmedressen min? Eller finnes det firma som lager skreddersydde dresser ut fra kundens ønsker? 

 

Jeg har følgende krav: 

- Lydløs (eller så lydløs som en membran kan bli) 
- Vanntett (Vannsøyle tilsvarende min. 20.000) eller GTX. 
- Lang jakke, som går ned over baken, sånn at det er mulig å sette seg ned og fortsatt sitte på jakken. 

- God løsning for radio med lang pisk. Dvs en ekstra hempe eller lignende for å holde pisken inntil kroppen. 
- Bæreseler. Slik at men kan henge den som en ryggsekk på ryggen, og slippe å måtte knytte den runde livet. 

 

I tillegg så er det en bonus om dressen har:
- Avtagbar hette med gode justeringsmuligheter. Gjerne med en metalltråd i bremmen slik at man kan bøye bremmen slik man vil.
- Lommeløsning for GPS.

- Rygglomme.

- Glidelås som kan åpnes fra topp og bunn. 

- Gjerne "snølås" på jakke og bukse, altså et lag som går innenfor jaktstøvel, og innenfor hanskene.  

- Gjenre så lett og tynn som mulig. Er stor fan av flere lag enn tykke plagg. 

Pris og utseende har ingen betydning. 

Håper dere kan hjelpe :)
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...