Jump to content

Reinsdyrjakt på Hardangervidda? er det vits?


Lindbeck1

Recommended Posts

Hei! jeg vurderer og kjøpe reinskort på Hardangervidda, men jeg lurer på hvordan det er å jakte der og velger derfor og spørre her så jeg evt unngår og tråkke i salaten. 

er det noen her som har erfaringer og dele? 

 

 

hvordan er det med dyr? brukbar stamme i forhold til arealet? 

er det områder/vald man burde unngå og kjøpe kort i? tenker da områder som generelt holder færre dyr eller har betraktelig lavere fellingsprosenter. 

hvordan er jakt trykket? mer folk en rein? 🤣

 

setter pris på alt av tips og info! 

 

:)

 

Link to comment
Share on other sites

Hardangervidda er for det meste eigd av private, mange private. Der statskog eller ein bygdealmenning er grunneiger er der sjeldent nokon form for organisering av jaktutøvelsen og ”forstemann til mølla“ praktiseres med mykje idiotisk oppførsel og ofte null resultat. 
I år er der utskrivd fellingsløyver 50% bukk >2.5 år og 50% fritt dyr. Samtlige med kalvekort. Vaksen bukk er der lite av no og det krevast tid og tolmodighet for å plukke dei ut av ein flokk. 
Eg fekk i år tildelt fellingsløyve på eldre bukk i ein bygdealmenning, takka fint nei og reiser heller til andre villreinområde. Situasjonen på H. vidda er så samansatt at eit generelt råd er umogleg å gje.

Mine råd er:

Randsoner er bra i starten av jakta, etter 2-3 dagar er dei fleste grasbukkane plukka ut. Etter det er man prisgitt dyretrekk som kanskje kjem og då varer i nokre timar, med flax eit par døgn, sjeldent meire.

Statskog, almenning el. - ofte meire folk enn dyr, spesielt i starten og i helgene. Mykje idioti er å sjå slik som å springe i himmelsyn etter flokkar. Skyte den første reinen som kryssar grensa slik at resten snur. Og når man har skutt så spretter man såklart opp i siluett for å kikke på kva fart ein flokk då kan oppnå. Her må man ofte reise lengre enn alle andre om man ikkje har fritt dyr for å han ein sjanse til å få jakta fornuftig.
Private eigendommer sentralt på vidda er fantastisk bra, her kan man bruke ein heil dag på på å plukke ut det dyret du vil ha. Problemet er at her slipper ikkje Per og Pål inn og kort selges ikkje før dei faste er ferdige.


Det skrives ut ca 7000 fellingsløyver, bestanden på H.vidda er ca like stor H.vidda er ca 8000 km2 Altså er der ca eit fellingsløyve pr km2…Fellingsprosent er i dei seinare år nede i 20 % og eg tør å påstå at det store antall løyver er ein stor årsak til at det sjeldan blir tatt ut meire enn 2000 dyr pr. år fordi trykket på almenninger er for stor og private er happy med å ta ut eit lågt antall, samt at ubrukte fellingsløyver er for dei kostnadsfrie.

Er du flexibel, har mulighet til å reise ut på jakt på kort varsel og har med bærehjelp som er like fleksibel. eller er sjølv klar for fleire bæreturer. Eller at ein fjelltur med rifla på skuldera der ei felling er ein bonus, ja då er Hardangervidda jaktområdet for deg som ikkje der har egen eigendom. 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@tussehaugenTakk for utfyllende og svært informativt svar. du har overbevist meg om at dette ikke er noe for meg da jeg enda er meget urutinert på reinsjakt. håper situasjonen på Hardangervidda bedrer seg! må være utrolig frustrerende for de lokale at en av verdens vakreste plasser raseres på denne måten :/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...