Jump to content

Sluttstykke som ikke funger 100%


Mazeking

Recommended Posts

Kjøpte meg en litt for billig salong på finn.no. En Voere. Den er ikke veldig pen og under skyting så går 1 av 2 skudd av. Må ta ladegrep 2 ganger på halvpartene av skuddene. Da blir det også bare rør med mating av patroner.

 

Børsemaker var ikke imponert når jeg viste han børsa og sluttstykket. Den fremstår ikke veldig pent behandlet. Veldig fettete. Frykter det rett og slett er masse skit og drit i sluttstykket som gjør at pinnen ikke slår ut (Er det noe fagterminologi på pinnen/stempelet i sluttstykket)

 

Spørsmålet er nå. Kan jeg selv rense sluttstykket? Legge det i noe bad av veske, eller må det åpnes og renses? Er åpning og rensing av sluttstykket noe en amatør lett fikser selv eller bør den jobben overlates til en kyndig børsemaker?

 

Til opplysning så har jeg også en annen salong av litt bedre kvalitet som skal testet til uka. Helt mørkt på kino er det med andre ord ikke.

Link to comment
Share on other sites

"Pinnen/stempelet" heter tennstempel..

Ja, du kan demontere og dusje den i avfetting. Jeg ville nok demontert helt, men på eldre salong er det kanskje litt mer arbeid. Sjekk youtube og google, søk på modell og håp du finner demonteringsvideo og en sprengskisse som viser hvordan det skal se ut..

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Ei tohi varjata said:

"Pinnen/stempelet" heter tennstempel..

Ja, du kan demontere og dusje den i avfetting. Jeg ville nok demontert helt, men på eldre salong er det kanskje litt mer arbeid. Sjekk youtube og google, søk på modell og håp du finner demonteringsvideo og en sprengskisse som viser hvordan det skal se ut..

 

Ole


Takk for tips. Skal se om jeg får dette til på egen hånd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...