Jump to content

Verdivurdering Tikka T3 Varmint


Lasse189

Recommended Posts

Tja, er vel greiest å regne sammen hva det koster å sette sammen en slik, og så får man gjøre sine vurderinger.

Ca- priser. Rifla 17k, stokk 7k, demper 6,5k, sikte 15k (eller der omkring på Finn), picatinnyskinne 1k. Så kommer børsemakerarbeid ifm montering av demper og evt bedding, avtrekksjobb osv, iaf 2-3k, så det koster nok oppunder 50k å få satt sammen dette med nye komponeneter.

Husk at en får ei kort pipe (40-45cm) med på kjøpet/ salget. Verdi på markedet, forutsatt feilfri stand, rundt 30 k, ville jeg tippet. Om det er noen på markedet som er ute etter akkurat en slik, noe mer. Er det "dødt", noe mindre.

Edited by vavlo
Link to comment
Share on other sites

Just now, vavlo said:

Verdi på markedet, forutsatt feilfri stand, rundt 30 k, ville jeg tippet.

 

Det er ambisiøst, men kanskje ikke utenkelig?

30-06 er mindre populært på bruktmarkedet enn 6,5x55 og 308w. Stokken er av gammel type med sprukket (?) kinnstøtte og "feil" farge ift hva som omsettes lett. 
Varmint kontra Lite er egentlig uvesentlig for verdi pga demperen.
Integral har på ingen måte tatt av og man får derfor lite igjen for de på bruktmarkedet.
Pluss for rustfri utførelse og et veldig bra kikkertsikte.

 

Hvis rifle og kikkertsikte selges separat så tipper jeg rundt 14k for rifla og 11-12k for kikkertsiktet. Solgt samlet så tipper jeg 22-24.
 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nei, alt må være i orden og i god stand. Er kinnstøtta sprukket betyr det defekt stokk, og da er det bare å dra av en 4-5 lapper iaf. Markedsverdien er det noen er villig til å betale. Jeg ville prøvd å legge ut en slik for 30 lapper og håpet på napp.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Lasse189 skrev (På 8.3.2022 den 10.00):

 

Hei! Noen som har et anslag på verdien av denne Tikkaen?

 

Hei du🙂 

Kan jeg spørre hvordan denne demperen fungerer sammenlignet med ordinær demper? 
Vurderer en 223 med heldemper til skadefelling og småvilt🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...