Jump to content

Info om Villsvinjakt i Sverige?


Røssler Titan 6

Recommended Posts

Har noen en god og generell informasjonsside på nett å dele?

 

Ting jeg lurer på:

1. Må jeg ha med godkjent norsk skyteprøve eller annen gyldig dokumentasjon på treningsskudd? 
2. Ammunisjon med hjemmefra, uproblematisk? Deklareres ut/inn/ut/inn?

3. Har jeg noen nytte av å ta med egen hund for ettersøk? 

4. Tips om rimelige tilbydere innen rimelig kjøreavstand fra Moss. Fokus på jakt, ikke luksus/komfort. 
5. Når kan man ikke jakte i Sverige?
 

 

Link to comment
Share on other sites

Blaserfaan skrev (På 21.1.2022 den 12.56):

Har noen en god og generell informasjonsside på nett å dele?

 

Ting jeg lurer på:

1. Må jeg ha med godkjent norsk skyteprøve eller annen gyldig dokumentasjon på treningsskudd? 
2. Ammunisjon med hjemmefra, uproblematisk? Deklareres ut/inn/ut/inn?

3. Har jeg noen nytte av å ta med egen hund for ettersøk? 

4. Tips om rimelige tilbydere innen rimelig kjøreavstand fra Moss. Fokus på jakt, ikke luksus/komfort. 
5. Når kan man ikke jakte i Sverige?
 

 

1. Ja. Du kan bli kontrollert.

 

2. Ingen problem. Du registrerer på nettet det antall patroner du tar med. Dette gjer du samtidig som du registrerer våpenet.

 

3. Nei. Du skal ha godkjenning i Sverige, antar du mangler dette ettersom du spør. 

 

4. Heller enn å søke billigst jakt bør du søke kvalitet. Mykje snusk på dette markedet. Det er kjapt å ødelegge ei åte med feil avskyting, då kan det gå mnd. før ny gris tør å gå på. Enkelte skryter av mykje felte griser og viser bilder i fleng, ofte er då realiteten det motsatte. Litt rusten her men østkysten var best, området frå Eskilstuna til Karlskrona.

 

5. Årsunger kan felles døgnet rundt året rundt. Voksne dyr er fredet i februar og mars mnd. 
 

Det jaktes litt gris i Aremark, streifdyr i Moss kan man nok få oppleve med litt egeninnsats👍

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...