Jump to content

Lade Barnes ttsx 130grs til .270 Win


Pål S

Recommended Posts

Hei godfolk

 

Nå ble det slik at en .270 havnet i våpenskapet, og trenger etterhvert litt mat.

 

Har prøvd å søke i forumet og div steder på det store nettet etter ladedata for 130grs ttsx med norma eller vihtavouri krutt, men finner lite info.

 

I en mail jeg fikk fra Barnes står det at jeg kan bruke ladedata for tilsvarende konvensjonelle kuler, uten at det ble utdypet noe videre hvilken som kunne vært en bra referanse.

Quote

We have not shot data with those powders, however, you can use lead core bullet data with the TSX/TTSX bullets, just be sure to start at the min. charge and work up.

 

Thank You

Ryan Farr | Tech Support/Consumer Services Lead
Barnes Bullets

 

 

Noen her som kunne vært behjelpelig med å dele sin erfaring? Send gjerne en PM 🙂

Link to comment
Share on other sites

Vi er ett par stykker som lader 130gr ttsx med N-560 til 270win. 

Relativt friske ladninger (legger ikke ut data her), som gir 950m/s i 52cm løp og 990 m/s i 62cm løp. Denne komboen har definitivt gitt best presisjon (129gr lrx er hakket mer presis med samme ladning) Kanskje begynne på 56-57gr? 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 11 months later...

Rask oppdatering på resultatet her;

 

Gikk for VV N-550, med ladestige og sammenligning med GRT ga denne best forbrenning og ca 900m/s i mitt våpen, Mauser M18, 510mm løp.

 

Får ca 50m/s høyere målt fart enn GRT sier, kunne noen være brydd med å kjøre denne ladningen gjennom QL?

130grs TTSX, 51grs N-550, løpslengde 510mm, COL 84mm

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Pål S skrev (På 5.10.2022 den 11.36):

Får ca 50m/s høyere målt fart enn GRT sier, kunne noen være brydd med å kjøre denne ladningen gjennom QL?

130grs TTSX, 51grs N-550, løpslengde 510mm, COL 84mm


Bump på dette spørsmålet. 😁

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...