Jump to content

Ny hagle?


Trondheim

Recommended Posts

Da den ene jakthagla og jeg tok en kolbøtte oppi ei li på rypejakta med påfølgende bulker i løpet så vurderes ny hagle. Var forøvrig en lincoln premier som jeg var meget godt fornøyd med som ser ut til å bli spiker nå. Vet ikke om det er noen som forhandler de nå?

Så da er spørsmålet om en skal finne seg ei ny ei av annet fabrikat. Btw, har to stk browning stående i skapet. 725 sporter(bane) og 525 compact adjustable(jakt), men alltid kjekt med en til. Så da er spørsmålet gå for det trygge velfungerende(browning) eller prøve no nytt og bra? Hva mener menigheten?

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, stigamundsen said:

Om du var nøgd med hagla, og ikkje har fatt "havesjuko" etter noko nytt, er ikkje bulker i hagleløp så vanskelig å rette ut...  Litt djevelens advokat😈

Tja, venter på rapport fra våpendoktoren. Han var litt skeptisk ved første inspeksjon.  Og alltid kjekt å ha et alternativ 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Trondheim said:

Tja, venter på rapport fra våpendoktoren. Han var litt skeptisk ved første inspeksjon.  Og alltid kjekt å ha et alternativ 

Aha. Du har fått ho under kyndig behandling! Nei då er det gjerne berre å byrje å lese testar. Har desverre ikkje noko å bidra med på den fronten. 

 

Hadde eit tilsvarande dilemma med gamle Berettaen kjøpt for konfirmasjonspengene ein gong på 80-talet. Andre turen på jakt lerte eg kvifor ein ikkje skal gå med hagla på "innsida" når ein går i sida på glatte/frosne moreneryggar... Trur nesten det kom tårer den gongen.. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...